Як обрати найвлучніші ключові слова для позиціювання?

Якісний аналіз ключових слів значною мірою сприяє успіху подальших дій у сфері SEO. Якщо ви не проведете ретельний аналіз заздалегідь, може виявитись, що розташування сайту на високих позиціях в результатах пошуку за визначеними ключовими словами не приносить жодних відчутних результатів.
Понад 17350 порталів, 13400 інфлюенсерів та 60 копірайтерів. Одна платформа.
Реєстрація

Що таке ключові слова?

Ключові слова – це фрази, які вводяться в пошукову систему Google для пошуку конкретної інформації, послуг або продуктів. Ключові слова також можуть позначатись терміном “ключові фрази”.


Пошук за ключовим словом

Розглядаючи ключові слова в контексті позиціювання, можна виділити декілька типів ключових слів:

  • брендові (марка, назва компанії) - ключові слова, які користувачі пошукових систем вводять найчастіше, коли вони не знають конкретної адреси сайту компанії, але хочуть його знайти. Зазвичай, вебсайти не потребують жодних спеціальних дій, для того щоб опинитись на першій позиції в результатах пошуку за фразою, котра є назвою компанії. Причиною цього є те, що:
    • назва компанії зазвичай є унікальною (якщо ви ще перебуваєте на етапі вибору назви компанії – перевірте, чи немає іншої компанії з такою ж назвою, в іншому разі ваш сайт може не опинитись на першому місці в результатах пошуку за фразою, що є назвою компанії)
    • доменне ім’я зазвичай збігається з назвою компанії, і це також сприяє тому, що сайт з назвою компанії відображається в результатах пошуку на високих позиціях.
  • загальні ключові слова – це ключові фрази, що складаються переважно з 1-2 слів. Цей тип ключових слів найчастіше використовують користувачі, зацікавлені в тих чи інших продуктах та послугах, але при цьому ще не маючи конкретних вподобань. Високі позиції в результатах пошуку за цими ключовими словами не обов’язково приносять вигоду для компанії. До того ж, позиціювання за такими ключовими словами значно ускладнюється через високий рівень конкуренції. Приклади таких ключових слів:
    • взуття
    • екскурсії
    • годинники
  • низькочастотні ключові слова (long-tail keywords) – до ключових слів цього типу можна віднести, передусім, ключові фрази, що містять два і більше ключових слів. Інтернет-користувачі, вводячи до пошукової системи Google слова цього типу, мають більш конкретні потреби й точно знають, що шукають. Позиціювання за ключовими словами цього типу є легшим, оскільки конкуренція тут менша:
    • взуття шкіряне зимове
    • екскурсії на Кубу
    • чоловічі годинники з ремінцем


Це порівняння стосується, переважно, вебсайтів, пов’язаних з певним бізнесом – продажем або рекламою послуг або продуктів. Окрім вищезазначених типів ключових слів можна виокремити також інформаційні ключові слова, пов’язані з пошуком конкретних відповідей, наприклад, "столиця Кенії", "як зав’язати краватку" або "президент Чехії".


Для ключових фраз із різною кількістю слів можна також виділити певні закономірності (відношення), представлені на зображенні нижче:

Джерело: http://www.mediart.pl/

Висновок:

  • чим менше слів містить фраза, введена до пошукової системи, тим частіше нею користуються інтернет-користувачі; водночас зі зменшенням кількості слів у фразі зростає конкуренція (відповідно, також складність і вартість позиціювання за цим ключовим словом).
  • чим більше слів містить фраза, введена до пошукової системи, тим меншою буде конкуренція, але меншою буде також частотність пошуку за цією фразою серед користувачів.

Також варто додати, що більша кількість слів, введених до пошукової системи, є показником більш конкретних потреб, відповідно є більше шансів на те, що, переходячи зі сторінки результатів пошуку на ваш сайт, користувач знайде там потрібну інформацію.


Як підібрати ключові слова?

Ви вже знаєте, які є типи ключових слів і які їхні основні характеристики. Але де їх потрібно шукати? Є декілька варіантів:

1. Випишіть продукти та послуги, які ви пропонуєте

Це основний та найбільш ефективний спосіб створення списку ключових слів для позиціювання. При цьому варто пам’ятати про сферу вашої діяльності. У випадку компанії, що пропонує свої послуги лише в межах однієї місцевості (локально), варто додати до ключових слів назву міста, оскільки саме у такий спосіб більшість інтернет-користувачів шукатиме відповідну послугу.

Ось декілька прикладів, які ключові слова можна обрати залежно від вашої діяльності:

  • Приклад 1: комп’ютерний сервіс у Києві:
    • ремонт ноутбуків Київ
    • ремонт комп’ютерів Київ
    • чистка ноутбуків Київ
  • Приклад 2: інтернет-магазин аксесуарів для продукції компанії Apple:
    • чохол iphone 6s
    • акумулятор iphone 10
    • зарядний пристрій iphone 4

2. Скористайтесь пропозиціями пошукової системи Google

Під час введення до пошукової системи обраної фрази, Google пропонує підказки, так щоб користувачі могли спробувати знайти інформацію, яка їх цікавить, за іншими фразами. Такі підказки можна знайти у двох місцях:

  • під списком результатів пошуку:

  • у полі, куди ми вводимо ключові слова:

Ці пропозиції є доброю підказкою не лише для тих, хто шукає інформацію, але також для тих, хто хоче обрати ключові слова для позиціювання сайту. Серед підказок знаходяться фрази, схожі до тих, які ви вводили, і які часто використовуються інтернет-користувачами.

3. Скористайтесь інструментом Ubersuggest – https://neilpatel.com/ubersuggest/

Ubersuggest – це інструмент, що діє подібно до пропозицій пошукової системи Google. На підставі одного ключового слова ви отримаєте пропозиції інших – схожих ключових слів, на котрі варто здійснювати позиціювання, оскільки інтернет-користувачі також їх шукають. Користуватись інструментом дуже просто.

У полі (1) впишіть основне ключове слово, у полі (2) виберіть Ukrainian, оскільки нас цікавлять українські ключові слова, і натисніть Search. Ось приклади результатів, отриманих для ключового слова "екскурсії".

Подібний список слів можна отримати, вводячи по черзі до пошукового рядка

  • екскурсії а,
  • екскурсії б,
  • екскурсії в,

додаючи після цього варіанти, запропоновані системою пошуку. З Ubersuggest цей процес буде виконано автоматично.

4. Скористайтесь інструментом KeywordTool –  https://keywordtool.io/

Подібним інструментом є KeywordTool. Принцип його дії дуже схожий, натомість кількість пропозицій з готовими ключовими словами є ще більшою. Інтерфейс KeywordTool цілком інтуїтивний і простий у використанні.

В поле (1) необхідно ввести базове ключове слово, на підставі якого ви бажаєте генерувати пропозиції інших ключових слів, далі натиснути кнопку (2).
Так виглядають результати у цьому випадку:

5. Скористайтесь інструментом Google AdWords Планувальник ключових слів

Ще один інструмент, який допоможе вам підібрати відповідні ключові слова для позиціювання, це Google AdWords KeywordTool. Для користування ним необхідно увійти до свого облікового запису в Google та ввести в браузері адресу https://ads.google.com/intl/uk_uk/home/tools/keyword-planner/. Отримати список пропозицій ключових слів можна, вибравши опцію "Знайти пропозиції ключових слів і груп оголошень (Discover new keywords)".

Після цього необхідно ввести основне ключове слово до поля (1), наприклад, як показано нижче – “корм для собак”, і натиснути кнопку (2) – Показати пропозиції (Get Results).

Результати у вкладці Пропозиції ключових слів повинні бути подані таким чином:

Як аналізувати ключові слова в аспекті потенційного трафіку?

Маючи повний список ключових слів, створений за допомогою вищеописаних способів, залишається перевірити, як часто те чи інше ключове слово шукають користувачі пошукової системи Google. Це також можна зробити за допомогою вже згаданого сервісу Google AdWords KeywordTool. Однак цього разу після входу на сторінку KeywordPlanner https://ads.google.com/intl/uk_uk/home/tools/keyword-planner/ необхідно обрати опцію "Завантажити список ключових слів (Download keyword ideas)" і до вказаного нижче поля вставити ключові слова, кількість пошуків яких ви хочете перевірити.

Після цього натисність "зберегти (save)". Ось приклад того, як виглядатимуть результати пошуку:

У стовпці "Середня кількість пошуків на місяць (Avg. monthly searches)" знаходиться інформація про те, скільки разів (в середньому) на місяць те чи інше ключове слово вводиться інтернет-користувачами до пошукової системи. Додатково, навівши курсор на значок графіку, що знаходиться ліворуч від цієї цифри, ви отримаєте прогноз на наступний рік.

Як показано на прикладі, деякі із ключових слів є сезонними. Це означає те, що їх популярність значною мірою залежить від місяця.

Як інтерпретувати інформацію про середню кількість пошуків вказаного ключового слова? Чи можна, базуючись на прикладі, припустити, що, знаходячись на першій позиції в результатах пошуку за фразою “екскурсії last minute”, вебсайт отримає додатково таку ж кількість переглядів на місяць? На жаль, результат неможливо передбачити точно, що вже було зазначено в попередній статті https://www.whitepress.net/knowledge-base/3/how-does-search-engine-optimization-work у розділі "Позиціювання вебсайтів в Google – чи варто бути серед перших у результатах пошуку”.

Що впливає на конкурентоспроможність ключових слів?

Останнім і дуже важливим фактором при виборі ключових слів для позиціювання є їхня конкурентоспроможність. Саме від неї залежить вартість і тривалість позиціювання сайту на те чи інше ключове слово. Оцінка конкурентоспроможності ключових слів вимагає спеціальних знань у сфері SEO та певного досвіду. Тому ми лише перерахуємо чинники, що впливають на конкурентоспроможність ключових слів:

  • сфера – найбільшу конкуренцію мають ключові слова, пов’язані зі сферами бізнесу, що приносять найбільші прибутки. Так, провідними секторами є фінанси, банківська справа та страхування.
  • кількість конкурентів – чим більше є сайтів подібної тематики та компаній, що провадять подібну діяльність, тим важче досягти результату ліпшого від результатів ваших конкурентів.
  • SEO-оптимізація вебсайтів конкурентів – чим більше SEO-оптимізованих сайтів знаходиться в результатах пошуку за відповідним ключовим словом, тим важче буде зайняти місце іншому новому сайту. Більше про SEO-оптимізацію вебсайтів можна буде прочитати в наступних статтях із нашого циклу.
  • кількість і якість посилань, що ведуть до вебсайтів конкурентів – чим більше якісних посилань мають ваші конкуренти, тим важче з ними конкурувати за високі позиції в результатах пошуку.

 

Автор: Кароль Соя

 
Ваші коментарі (0)
Редакція WhitePress має право видаляти коментарі, які ображають інших людей, містять нецензурну лексику або не стосуються теми обговорення.

Адміністратором персональних даних є компанія WhitePress. Ваші персональні дані опрацьовуються з метою надання обраної послуги, а також для маркетингових цілей компанії WhitePress і пов’язаних із WhitePress осіб і організацій, зацікавлених у рекламуванні власних товарів чи послуг. Маркетингова мета бізнес-партнерів WhitePress охоплює, серед іншого, комерційну інформацію про конференції та навчання, пов’язані з контентом, опублікованим у вкладці Бази Знань. 

Правовою підставою для опрацювання Ваших персональних даних є: необхідність виконання договору, у якому користувач є стороною (ст. 6 п. 1 літ. b GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»), і законна мета, яку переслідують Адміністратор і його партнери (ст. 6 п. 1 літ. а GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»).

Користувачі мають такі права: право запитувати доступ до своїх даних, право виправляти їх, право видаляти дані, право обмежувати опрацювання та право на передачу даних тощо. Докладніше про опрацювання Ваших особистих даних, зокрема про Ваші права, див. нашу Політику конфіденційності.

Читати все
  • До цієї статті ще немає коментарів.

Адміністратором персональних даних є компанія WhitePress. Ваші персональні дані опрацьовуються з метою надання обраної послуги, а також для маркетингових цілей компанії WhitePress і пов’язаних із WhitePress осіб і організацій, зацікавлених у рекламуванні власних товарів чи послуг. Маркетингова мета бізнес-партнерів WhitePress охоплює, серед іншого, комерційну інформацію про конференції та навчання, пов’язані з контентом, опублікованим у вкладці Бази Знань. 

Правовою підставою для опрацювання Ваших персональних даних є: необхідність виконання договору, у якому користувач є стороною (ст. 6 п. 1 літ. b GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»), і законна мета, яку переслідують Адміністратор і його партнери (ст. 6 п. 1 літ. а GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»).

Користувачі мають такі права: право запитувати доступ до своїх даних, право виправляти їх, право видаляти дані, право обмежувати опрацювання та право на передачу даних тощо. Докладніше про опрацювання Ваших особистих даних, зокрема про Ваші права, див. нашу Політику конфіденційності.

Czytaj całość
Рекомендовані статті