Google Analytics для початківців

Невіднятним елементом SEO-діяльності є аналіз трафіку вебсайтів. Без цього було б важко визначити, чи принесла проведена SEO-кампанія результат. Google Analytics – це безкоштовний сервіс від Google, який дозволяє проаналізувати трафік на сайті з різних аспектів. Google Analytics – повністю безкоштовний сервіс, що надає безліч корисних функцій. Подивіться, як ним можна користуватися.
Понад 12300 порталів, 12000 інфлюенсерів та 60 копірайтерів. Одна платформа.
Реєстрація

 

Google Analytics – що це і як це працює?

Google Analytics – це система статистики, яка збирає дані про користувачів, які відвідують вебсайт. Це можливо завдяки розміщенню на сайті спеціального коду JavaScript, який в момент входу користувача на сайт завантажує відповідні дані про нього та надсилає їх в Google Analytics. Зведення цих даних згодом можна переглянути у вигляді різноманітних звітів – згенерованих автоматично чи створених нами самостійно. Прикладами даних, які Google Analytics збирає про користувачів під час аналізу трафіку вебсайтів, є дані щодо:

  • способу потрапляння на сайт (через пошукову систему, через посилання з іншого сайту або через введення адреси сайту в адресний рядок вручну)
  • місцезнаходження (область, місто)
  • програмного забезпечення користувачів (операційна система, веб-переглядач, тип пристрою)
  • поведінки на сайті (час перебування на тій чи іншій підсторінці, кількість відвіданих підсторінок)

Вся ця інформація, належним чином проаналізована та інтерпретована, може допомогти вдосконалити вебсайт та краще адаптувати його зміст до потреб користувачів.

Як розпочати роботу з Google Analytics?

Процес підключення вебсайту до Google Analytics дуже схожий на процес підключення до Google Search Console. У вас повинен бути обліковий запис Google, але не обов’язково Gmail. За допомогою такого облікового запису ви зможете додати ваш вебсайт до Google Analytics. Для збору даних потрібно встановити код відстеження на всіх сторінках сайту. Щоб додати новий сайт до Google Analytics, потрібно увійти до системи за адресою https://www.google.com/analytics/. Після цього перейдіть на вкладку "Управління" та виберіть опцію "Новий обліковий запис". Після введення назви облікового запису та надання вебадреси домену ви отримаєте код, який слід розмістити на всіх сторінках вебсайту. Встановлення коду разом з усіма вказівки від Google Analytics можна доручити вебмайстрові, який займається обслуговуванням сайту.

„У реальному часі” – що відбувається на сайті зараз?

У вкладці “У реальному часі (Real time)” ви знайдете оновлену в реальному часі інформацію про людей, які зараз переглядають ваш сайт. У вкладці “Огляд (General)” зібрано найважливішу інформацію:

  • Скільки користувачів зараз переглядають ваш сайт?
  • У який спосіб вони на нього потрапили?
  • Де вони зараз перебувають?
  • Яку версію сайту вони переглядають: для мобільних пристроїв чи для комп’ютерів?
  • Які сторінки вони зараз переглядають?

Дані, зібрані в розділі “У реальному часі” можуть бути особливо корисними, коли, наприклад, статтю з вашого сайту процитували на великому порталі, і ви очікуєте великого “припливу” інтернет-користувачів на ваш сайт.


Статистика "У реальному часі" домену whitepress.com.ua

 

„Аудиторія” – хто саме відвідує ваш сайт?

У вкладці “Аудиторія (Audience)” збирається інформація про користувачів, які відвідують сайт. Переглядаючи дані, зібрані у цьому розділі, ви знайдете відповіді на такі запитання:

  • У яких країнах/регіонах перебувають користувачі, які відвідали ваш сайт (вкладка Геодані – Місцеположення (Demographics - Country)).
  • Яка частка користувачів є новими користувачами, а яку частку займають відвідувачі, що повернулися (вкладка "Поведінка (Behavior)" – "Нові відвідувачі (New) й ті, що повернулися (Returning)").
  • Якою операційною системою та вебпереглядачем користуються відвідувачі вашого сайту ("Технологія - Вебпереглядач і ОС (Technology - Browser & OS)").

Завдяки зібраній тут інформації ви зможете оптимізувати ваш сайт до потреб користувачів. Наприклад:

  • спостерігаючи за великою кількістю відвідувань сайту з певної країни, ви можете розглянути можливість запуску нової мовної версії для сайту.
  • інформація щодо використання веб-переглядачів може бути надзвичайно корисною під час тестування сайту для перевірки правильності відображення даних у цьому вебпереглядачі.
  • зауваживши тенденцію зростання кількості відвідувачів, які користуються мобільними пристроями, вам необхідно буде подбати про належну адаптацію вашого сайту до мобільних пристроїв.

Статистика за країною перебування користувачів, які відвідали сайт
Статистика, у якій порівнюється кількість користувачів, які вперше відвідали сайт та користувачів, що повернулися

    

Поділ відвідувачів за типом пристрою, яким вони користуються

 

„Джерела трафіку” – як користувачі потрапляють на ваш сайт?

Іншою дуже важливою інформацією, яку ви зможете знайти в Google Analytics, є дані які про те, у який саме спосіб відвідувачі потрапили на сайт. Виділяють такі основні канали, які є джерелами трафіку на сайті:

  • Direct - пряме відвідування сайту. До цієї категорії належать випадки, коли користувачі власноруч ввели адресу сайту у веб-переглядачі або розмістили сайт у закладках веб-переглядача.
  • Organic Search - відвідування сайту через безкоштовні результати пошуку. До цієї категорії належать усі переходи на сайт зі сторінок результатів пошуку різних пошукових систем.
  • Referral - перехід на сайт з іншого сайту. До цієї категорії належать випадки, коли користувачі натискають на посилання, яке веде до нашого сайту, розміщене на іншому сайті.
  • Social - відвідування сайту через посилання у соціальних мережах: Facebook, Twitter, Telegram, Google+ тощо.
  • Paid search - відвідування сайту внаслідок натискання на посилання в рекламі від Google AdWords чи інших платних рекламних систем.


Різні канали трафіку

У межах кожного каналу можна виділити різні джерела:

  • Organic Search
    • Google
    • Bing
    • Yahoo
  • Social
    • Facebook
    • Google+
    • Twitter

Різні канали з конкретними джерелами

Переглядаючи дані, що містяться в категорії “Джерела трафіку”, можна отримати багато важливої інформації, зокрема про:

  • Кількість відвідувань, здійснених з того чи з іншого каналу трафіку (Вкладка "Канали (Channels)").
  • Джерела відвідувань сайту (Вкладка "Увесь трафік (All traffic)").
  • Сайти, з яких користувачі найчастіше переходили на ваш сайт (Вкладка "Перенаправлення (Referrals)").

В категорії “Джерела трафіку” ви можете отримати найбільше інформації про те, як саме ваш сайт відображається у результатах пошуку.

Яка частка трафіку на сайті отримана від Google?

Найкраще, якщо ваш сайт має різні джерела трафіку, а не лише трафік з пошукових систем. У такій ситуації, в разі внесення змін до алгоритму Google, що може спричинити втрату позицій у результатах пошуку, ймовірні збитки будуть найменш болісними. Інформацію про ці параметри ви можете знайти у вкладці "Увесь трафік".

Частка трафіку від Google – кількість і відсоток

 

Що означають швидкі зміни в трафіку від Google?

Раптовий спад трафіку від Google зазвичай означає одне – сайт отримав покарання від Google. Ще однією причиною може бути поява численних помилок на сайті або збій сервера, який триває довгий час. У будь-якому разі, помітивши такі зміни, ви повинні негайно розв’язати цю проблему. Зміни в трафіку від Google найліпше досліджувати у ширшій перспективі, наприклад, за рік. Щоб побачити, як змінився трафік на вашому вебсайті від Google, перейдіть до вкладки "Увесь трафік" та натисніть "google/organic" у таблиці.


Очевидний спад трафіку від Google – результат покарання від Google.

На які сторінки користувачі найчастіше потрапляють з результатів пошуку?

Однієї інформації про те, скільки користувачів відвідали сайт через результати пошуку, недостатньо. Без сумніву, дуже корисно буде знати, на які саме сторінки найчастіше потрапляють користувачі через результати пошуку. З цих даних ви зможете зрозуміти, який саме контент із вашого сайту найчастіше шукають інтернет-користувачі, а також які сторінки вашого сайту найліпше оптимізовані з позиції SEO. Щоб переглянути статистику сторінок вашого сайту, які найчастіше відображаються в результатах пошуку, оберіть вкладку "Увесь трафік" а потім натисніть "google/organic". Оберіть параметр "Цільова сторінка (landing page)" як це показано на зображенні.

Про які посилання варто подбати?

Як ми вже зазначали раніше, найліпше, якщо Google не буде єдиним постачальником трафіку користувачів на ваш сайт. Співпраця з іншими вебсайтами та розміщення посилань, наприклад, на Інтернет-форумах, також можуть бути чудовим способом збільшення кількості відвідувачів сайту. Як перевірити, з яких сайтів користувачі найчастіше переходять на ваш ресурс? Просто натисніть на звіт "Перенаправлення (All referrals)".

Сайти, з яких найчастіше переходили користувачі

„Поведінка” – як користувачі поводяться на вашому сайті?

Інформація про поведінку користувачів на сайті допоможе зрозуміти, як довго користувачі перебувають на сайті, на яких сторінках вони проводять найбільше часу а які відвідують найменше.

Які сторінки мають найвищий показник взаємодії?

Час, витрачений на перебування на сторінці й % виходів – це інформація, яка показує, наскільки ця чи інша сторінка сайту зацікавила користувачів. Значення % виходів повідомляє нам, скільки відсотків користувачів покинули сайт після відвідування певної сторінки. Цю інформацію ви можете знайти у вкладці "Зміст сайту -> Усі сторінки (Site content -> All pages)".

Коротка інформація про рівень зацікавленості користувачів: кількість переглядів, сер. час перебування на сторінці, % виходів

Як змінюється показник відмов?

Показник відмов – це відсоток користувачів, які покинули ваш сайт, переглянувши лише одну сторінку. Не завжди високий показник відмов означає, що сайт нічого не вартий. Іноді користувачі просто знаходять потрібну їм інформацію та негайно покидають сайт. Варто регулярно перевіряти, як змінюється показник відмов, особливо коли ви вносите значні зміни до сайту (наприклад, змінюєте дизайн сайту). Значне збільшення показника відмов може бути сигналом про те, що нова версія сайту не сподобалась користувачам і вони почали частіше покидати сайт. Зміну показника відмов ви можете прослідкувати у вкладці "Зміст сайту -> Усі сторінки". Для цього оберіть параметр Показник відмов (bounce rate), як показано на зображенні.

Дані про показник відмов

Зміна показника відмов після зміни дизайну на сайті

Автор: Karol Soja

 

Ваші коментарі (0)
Редакція WhitePress має право видаляти коментарі, які ображають інших людей, містять нецензурну лексику або не стосуються теми обговорення.

Адміністратором персональних даних є компанія WhitePress. Ваші персональні дані опрацьовуються з метою надання обраної послуги, а також для маркетингових цілей компанії WhitePress і пов’язаних із WhitePress осіб і організацій, зацікавлених у рекламуванні власних товарів чи послуг. Маркетингова мета бізнес-партнерів WhitePress охоплює, серед іншого, комерційну інформацію про конференції та навчання, пов’язані з контентом, опублікованим у вкладці Бази Знань. 

Правовою підставою для опрацювання Ваших персональних даних є: необхідність виконання договору, у якому користувач є стороною (ст. 6 п. 1 літ. b GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»), і законна мета, яку переслідують Адміністратор і його партнери (ст. 6 п. 1 літ. а GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»).

Користувачі мають такі права: право запитувати доступ до своїх даних, право виправляти їх, право видаляти дані, право обмежувати опрацювання та право на передачу даних тощо. Докладніше про опрацювання Ваших особистих даних, зокрема про Ваші права, див. нашу Політику конфіденційності.

Читати все
  • До цієї статті ще немає коментарів.

Адміністратором персональних даних є компанія WhitePress. Ваші персональні дані опрацьовуються з метою надання обраної послуги, а також для маркетингових цілей компанії WhitePress і пов’язаних із WhitePress осіб і організацій, зацікавлених у рекламуванні власних товарів чи послуг. Маркетингова мета бізнес-партнерів WhitePress охоплює, серед іншого, комерційну інформацію про конференції та навчання, пов’язані з контентом, опублікованим у вкладці Бази Знань. 

Правовою підставою для опрацювання Ваших персональних даних є: необхідність виконання договору, у якому користувач є стороною (ст. 6 п. 1 літ. b GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»), і законна мета, яку переслідують Адміністратор і його партнери (ст. 6 п. 1 літ. а GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»).

Користувачі мають такі права: право запитувати доступ до своїх даних, право виправляти їх, право видаляти дані, право обмежувати опрацювання та право на передачу даних тощо. Докладніше про опрацювання Ваших особистих даних, зокрема про Ваші права, див. нашу Політику конфіденційності.

Czytaj całość
Рекомендовані статті