Огляд інструментів для аналізу посилань

Аналіз вхідних посилань, що направляють користувачів до певного сайту, є одним з основних видів діяльності кожного SEO-спеціаліста. Моніторинг посилань дозволяє прослідкувати за трафіком та розвитком сайту і порівняти ці дані з даними ваших конкурентів. Існує багато інструментів для аналізу посилань. Деякі з них постійно оновлюються, інші втрачають втрачають популярність і забуваються. Із нашого огляду ви дізнаєтесь про інструменти, що є найпопулярнішими та найчастіше використовуються SEO-експертами та власниками вебсайтів.
Понад 16350 порталів, 12400 інфлюенсерів та 60 копірайтерів. Одна платформа.
Реєстрація

Як можна використовувати інструменти для аналізу посилань?


Інструменти для аналізу вхідних посилань можна використовувати багатьма способами, але основними є такі:

1. Порівняння з конкурентами – моніторинг зворотних посилань (backlinks) дає можливість порівняти два сайти та перевірити кількість і якість посилань. Завдяки такому звіту ви можете оцінити власну ситуацію, дізнатись, які з якісних посилань все ще не спрямовують користувачів на ваш вебсайт і вирішити, яким чином ви можете конкурувати з іншими. Звісно, варто пам’ятати, що посилання є лише частиною SEO-діяльності – для ефективного SEO не менш важливою є оптимізація сайту.

2. Аналіз діяльності конкурентів – знаючи, які посилання отримують ваші конкуренти, ви зможете отримати відповідь на багато запитань стосовно їхньої діяльності, як-от:

  • Який метод вони використовують для отримання посилань?
  • Чи є у них власна база сторінок підтримки (прихована від пошукових роботів)?
  • Які сайти публікують їхні рекламні статті?
  • Чи застосовуються які-небудь недобросовісні методи (Black Hat SEO)?
  • Які інші ресурси співпрацюють з вашими конкурентами?

Ці відомості можуть дати вам багато ідей, а також стати джерелом натхнення для розробки власної стратегії лінкбілдингу. Варто пам’ятати, що досвідчені SEO-спеціалісти знають як приховати відомості про їхню діяльність, тому ви можете і не дізнатись про увесь масштаб дій ваших конкурентів.

3. Моніторинг кампанії лінкбілдингу – якщо ви доручаєте проведення лінкбілдингу спеціалізованим агенціям, варто спостерігати за їхньою діяльністю. Самого звіту з отриманих посилань недостатньо. Загалом, не варто вкладати кошти у посилання з певного малого приватного presell-блогу (рекламного блогу), що не становить жодної вартості для Google-ботів.

4. Моніторинг негативних SEO-кампаній – ми не будемо зосереджувати увагу на тому, чи існує негативна SEO-діяльність, натомість наголосимо на тому факті, що дехто із ваших конкурентів може спробувати викликати падіння вашого сайту в результатах пошуку. Інструменти для аналізу посилань, зокрема Disavow, є, ймовірно, єдиними ефективними засобами боротьби з негативною SEO-діяльністю.

5. Створення списку вхідних посилань – з моменту отримання перших посилань відповідний інструмент формує список зворотних посилань, які ви отримуєте, та відзначає, котрі з них приносять користь, а котрі є шкідливими.

Безкоштовні інструменти для аналізу посилань

Пошук посилань за допомогою браузера


Ви можете використати Google для швидкого перегляду посилань, що спрямовують на ваш сайт. Для цього введіть до пошукового рядка запит "посилання" і ваш домен. Пам’ятайте, що це лише приклад посилань, що скеровують до вашого домену, тому не слід вважати, що тут відображаються найважливіші посилання.


Важливо! Якщо ви хочете побачити більше результатів пошуку, позначте, що вам не потрібні посилання з вашого власного домену, ввівши запит за цим зразком: "link:domain.com -site:domain.com"


Так виглядає результат подібного пошуку:

 

Google Search Console

https://search.google.com/

Якщо у вас є доступ до Google Search Console, ви можете завантажити список із прикладами посилань на ваш домен, що зберігаються сервісом Google. На жаль, ця інформація не є вичерпною, оскільки ви отримуєте лише список URL-адрес без інформації про прив’язки (anchors), що ведуть до вашого сайту. Використовуючи GSC, ви можете отримати список останніх посилань або зразок усіх лідів. GSC надає можливість згенерувати список довжиною до 100 тис. посилань.


Яку інформацію можна отримати з Google Search Console?

  • Приклад нових посилань (до 100 тис.)
  • Приклад усіх посилань (до 100 тис.)
  • Список доменів з найбільшою кількістю посилань (до 1000)
  • Інформація про сторінки з найбільшим профілем посилань
  • Інформація про тексти, що найчастіше використовуються у прив’язках (anchors)

 

Backlinks Watch

http://www.backlinkwatch.com/

Це простий інструмент, що може здійснювати швидкий аналіз вхідних посилань, але база посилань є відносно малою. Вказавши URL-адресу домену, ви отримаєте інформацію щодо посилань, які скеровують користувачів до нього (включно з прив’язками, PR та nofollow-атрибутом). Посилання у формі зображення теж буде показано. Перевагою цього інструменту є швидкість проведення аналізу, однак інтерфейс є менш привабливим.

Backlinks: Your Free Backlink Checker Tool

https://neilpatel.com/

Інструмент, представлений Нілом Пателом – відомим спеціалістом у сфері цифрового маркетингу та SEO. Список має зрозумілий вигляд, для кожного посилання вказано такі параметри як прив’язка (anchor), PR та DR. Реєструючись за допомогою Облікового запису Google, ви отримуєте більшу базу даних посилань.

RankSignals

https://www.ranksignals.com/

Швидкий та простий інструмент, що може генерувати основну інформацію про посилання на ваш сайт – Anchor text і Page Rank.


Порівняння безкоштовних інструментів

Інструмент Розмір бази даних
з використанням Whitepress
Google
Search Console
0
BacklinksWatch 357
RankSignals 0
Backlinks 1096

 

Платні інструменти (доступна безкоштовна версія)


MajesticSEO

https://www.majesticseo.com/

Один з найпопулярніших інструментів для аналізу посилань з величезною базою даних. Завдяки простому і зрозумілому інтерфейсу інструментом зручно користуватись, навіть якщо ви не маєте жодних знань про SEO. Majestic SEO може надати дуже цікаві дані про вхідні послання, як-от:

  • діаграми про поширення прив’язок
  • діаграми для різних типів посилань (nofollow/dofollow, текст/зображення)
  • поділ посилань – Fresh Index (не давніші 90 днів) і Historic Index (усі дані про посилання)
  • інформація про видалені посилання

Інструмент є платним, і у безкоштовній версії показує менше інформації, але дозволяє вам перевірити чимало даних про ваш домен за умови підтвердження того, що ви є його власником.


 

Ahrefs

https://ahrefs.com/

Другий за популярністю серед інструментів для аналізу посилань. Кількість даних та параметри посилань подібні до даних з Majestic, лише трохи відрізняються за формою. Вибір між Ahrefs і Majestic залежить лише від ваших особистих вподобань та рівня комфорту при користуванні тим чи іншим інтерфейсом. Уся потрібна інформація подається у формі графіків та візуалізованих елементів, завдяки чому стає більш вичерпною. Ahrefs також показує метрику трафіку у соціальних медіа, включно з лайками та поширеннями на Facebook, твітами і ретвітами на Twitter.
 

MOZ Link explorer

https://moz.com/link-explorer

Інструмент, розроблений групою moz.com – одним з найбільших SEO-порталів у мережі Інтернет. OpenSiteExplorer є менш просунутим від двох попередніх інструментів і має значно меншу базу даних посилань. Все ж, він подає всю інформацію у чіткий і зрозумілий спосіб. Подібно до Majestic і Ahrefs, OSE надає можливість експортувати посилання для подальшого аналізу.

SEO SpyGlass

http://www.seo-spyglass.com/

На відміну від попередніх інструментів, SEO Spyglass є прикладною програмою а не вебзастосунком, що є рідкістю серед інструментів для аналізу посилань. SpyGlass – це набір засобів, поєднаних в одному застосунку, і один з них пропонує опцію аналізу послань. Перед завантаженням списку ви можете обрати параметри які вас цікавлять для полегшення роботи. Дуже корисним параметром є PenaltyRisk, котрий оцінює ризик негативного впливу того чи іншого посилання. Дані про посилання можна експортувати до PDF (також ви можете налаштувати спосіб їх показу перед експортом).

WebMeUp

http://webmeup.com/

Мультифункціональний інструмент, який не лише виконує аналіз посилань, але й загалом допомагає оптимізувати вебсайт. Подібно до SpyGlass, WebMeUp здатен оцінити негативний вплив посилання, використовуючи параметр PenaltyRisk – чим він нижчий, тим нижчою є ймовірність негативного введення Google (Google Input).

 

MonitorBacklinks

https://monitorbacklinks.com/

MonitorBaclkinks – це відносно новий інструмент, що подає зібрані дані дуже зручним способом. На жаль, база даних посилань є наразі малою, тому акцент робиться більшою мірою на моніторингу існуючих посилань замість збору інформації про всі їхні параметри.

 

Про що можна дізнатись з безкоштовної версії?

Кожен з описаних інструментів надає можливість безкоштовно переглянути зворотні посилання для обраного домену, але при цьому кількість показаної інформації є обмеженою.

Порівняння можливостей

Кінцеве резюме демонструє різні можливості кожного інструмента, протестованого на домені. Ми використовували найдешевшу доступну платну версію.

Інструменти для оцінки якості посилань

Інформації про кількість і джерела посилань недостатньо. Якщо ви хочете видалити деякі з посилань через їхній негативний вплив на ваш домен, вам необхідно зібрати та оцінити інформацію про них. Таким чином, слід зібрати якомога більше даних для перевірки негативного впливу деяких посилань. Ось деякі інструменти, що допоможуть вам перевірити якість посилань.

Clusteric

https://clusteric.com/

Прикладна програма, що дозволяє аналізувати якість посилань. Після завантаження списку посилань потрібно зачекати декілька хвилин для отримання повної оцінки. В результаті аналізу ви отримаєте таку інформацію:

  • оцінка якості посилання
  • тип скрипту, використаного на сайті, що містить посилання на ваш сайт
  • anchor-текст
  • інформація про dofollow/nofollow
  • rotation-дані

Clusteric також дозволяє створити файл з посиланнями, про що слід повідомити до Disavow Tool. Просто вкажіть параметри таких посилань (н-д, всі dofollow від SEO-скриптів з показником якості менше 70) для генерування списку. 

Підсумок

Як бачите, існує багато інструментів для аналізу посилань, але вони відрізняються за розміром баз даних, рішеннями в аспекті збору даних та методами подання інформації. Ми радимо використовувати безкоштовні можливості цих інструментів, обравши серед них той, що пасує вам найбільше. Можливо ви вже користуєтесь інструментами для аналізу посилань протягом певного часу? Розкажіть про свій досвід в коментарях!

 

Автор: Кароль Соя

 
Ваші коментарі (0)
Редакція WhitePress має право видаляти коментарі, які ображають інших людей, містять нецензурну лексику або не стосуються теми обговорення.

Адміністратором персональних даних є компанія WhitePress. Ваші персональні дані опрацьовуються з метою надання обраної послуги, а також для маркетингових цілей компанії WhitePress і пов’язаних із WhitePress осіб і організацій, зацікавлених у рекламуванні власних товарів чи послуг. Маркетингова мета бізнес-партнерів WhitePress охоплює, серед іншого, комерційну інформацію про конференції та навчання, пов’язані з контентом, опублікованим у вкладці Бази Знань. 

Правовою підставою для опрацювання Ваших персональних даних є: необхідність виконання договору, у якому користувач є стороною (ст. 6 п. 1 літ. b GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»), і законна мета, яку переслідують Адміністратор і його партнери (ст. 6 п. 1 літ. а GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»).

Користувачі мають такі права: право запитувати доступ до своїх даних, право виправляти їх, право видаляти дані, право обмежувати опрацювання та право на передачу даних тощо. Докладніше про опрацювання Ваших особистих даних, зокрема про Ваші права, див. нашу Політику конфіденційності.

Читати все
  • До цієї статті ще немає коментарів.

Адміністратором персональних даних є компанія WhitePress. Ваші персональні дані опрацьовуються з метою надання обраної послуги, а також для маркетингових цілей компанії WhitePress і пов’язаних із WhitePress осіб і організацій, зацікавлених у рекламуванні власних товарів чи послуг. Маркетингова мета бізнес-партнерів WhitePress охоплює, серед іншого, комерційну інформацію про конференції та навчання, пов’язані з контентом, опублікованим у вкладці Бази Знань. 

Правовою підставою для опрацювання Ваших персональних даних є: необхідність виконання договору, у якому користувач є стороною (ст. 6 п. 1 літ. b GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»), і законна мета, яку переслідують Адміністратор і його партнери (ст. 6 п. 1 літ. а GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»).

Користувачі мають такі права: право запитувати доступ до своїх даних, право виправляти їх, право видаляти дані, право обмежувати опрацювання та право на передачу даних тощо. Докладніше про опрацювання Ваших особистих даних, зокрема про Ваші права, див. нашу Політику конфіденційності.

Czytaj całość
Рекомендовані статті