Посібник для Google Search Console

Google Search Console – це інструмент, який допоможе вас оптимізувати сторінки вашого сайту, що зробить їх видимими у пошуковій системі. Але досить часто, неправильне його використання може призвести до зменшення трафіку. Нижче ви побачите посібник, який допоможе використовувати GSC правильно - ви вивчите, як працювати в цьому середовищі та якими саме можливостями Google Search Console ви повинні користуватись.
Понад 16350 порталів, 12400 інфлюенсерів та 60 копірайтерів. Одна платформа.
Реєстрація

 Google Search Console – це інструмент, розроблений Google Search Engine, що дозволяє вам спостерігати за вашими верифікованими сайтами, а також їх видимістю в результатах пошуку. Не так давно, усі знали цей інструмент під назвою Google Webmaster Tools, але він пережив деякі зміни, включно зміну назви. Він досі моніторить базові механізми вашого сайту, включно його доступність для користувачів. Це єдина платформа, яка дозволяє веб-розробникам комунікувати із пошуковими алгоритмами та пошуковим движком.

Хоча, GSC – це популярний та безкоштовний інструмент, більшість його функцій лишаються туманними. Таким чином, ми вирішили описати, як Google Search Console працює насправді.

Перш ніж, ми заглибимося у деталі, ви повинні верифікувати свій сайт. Мати акаунт GSC корисно, але не має значення, якщо у вас немає сторінки для моніторингу.

Якщо вам цікаво, чому Google Search Console є обов'язковим для SEO-оптимізації сайту, прочитайте статтю, за посиланням, про оптимізацію пошукового движку.

Зміст:

1. Верифікація свого сайту в Google Search Console
2. Загальний огляд інструментів для веб-розробників
3. Верхня панель
4. Бокове меню з опціями
4.1 Продуктивність
4.2 Огляд URL
5. Індекс
5.1 Покриття
5.2 Мапи сайтів
5.3 Видалення
6. Вдосконалення
6.1 Швидкість (експериментальне) 
6.2 Використання з мобільного
6.3 «Хлібні крихти»
6.4 Перегляд фрагментів
6.5 Продукти
6.6 Вікно пошуку посилань
7. Безпека & Дії, виконані вручну
7.1 Дії, виконані вручну (ДВВ)
7.2 Проблеми безпеки
8. Застарілі інструменти та звіти
8.1 Міжнародний таргетинг
8.2 Статистика просканованих сайтів
8.3 Параметри URL
8.4 Веб-інструменти
9. Посилання

 

1. Верифікація сайту

 

Ви повинні почати відразу з GSC: https://www.google.com/webmasters/. Натисніть «Увійти» у верхньому меню справа та використайте дані свого акаунту в Google. Якщо у вас ще немає зареєстрованих сайтів, тоді список сторінок буде порожнім.

Ви можете додати сайт тут:


Натисніть «Додати», щоб відкрити вікно, де ви повинні вписати адресу свого сайту. Сторінка повинна бути у вільному доступі в інтернеті, тому ви не можете додати «скетч» сайту або сайт, захищений паролем.


Варто зазначити (також вам про це нагадає Google через електронний лист), що ви можете додати сторінку як з префіксом «www», так і без нього. Таким чином, ви інформуєте Google про домен, якому ви віддаєте перевагу. Ви повинні читати усі електронні листи, що ви отримуєте від GSC, бо вони завжди містять велику кількість корисної інформації та підказок, що допоможуть вам.

Коли ви натискаєте «Далі», починається найцікавіша частина, яка називається «Верифікація сайту». Це дуже важливо, оскільки GSC містить велику кількість корисних даних, які можна використати для просування вашої сторінки або блокування підсторінки в результатах пошуку.
Google Search Console має показувати, в першу чергу (теоретично), найлегший тип верифікації. 

Додавання файлу на сервер, на якому розміщено сторінку не завжди можливе, особливо, якщо ви хочете додати блог, створений на одній із платформ для блоггінгу, або якщо у вас недостатньо технічних знань.
На щастя, існує декілька альтернативних методів для верифікації у GSC:



Окрім додавання, вищезазначеного файлу через FTP, вам доступні інші 4 варіанти верифікації вашої сторінки:

  • HTML-тег – додавання спеціального коду у секцію <head> вашого сайту.
  • Google analytics – найлегший метод верифікації вашої сторінки. Вам просто потрібно імплементувати код Google Analytics (використовуйте однакову електронну адресу для входу у GSC та Analytics). Google автоматично перевіряє наявність цього коду. Окрім цього, цей метод надає вам велику кількість важливих даних, тому що обидва сервіси обмінюються інформацією.
  • Google Tag Manager – майже такий же легкий спосіб, як верифікація через Analytics, але використовує контейнер з тегами замість коду.
  • Через доменне ім'я провайдера – додає спеціальний TXT-запис в налаштування домену. 

Після того, як ви оберете метод верифікації, що сподобався вам найбільше, просто натисніть «Верифікувати». Якщо не виникло ніяких помилок, вас перенаправить на сторінку перегляду.

Якщо виникли будь-які помилки з верифікацією, ознайомтесь з довідкою Google.

2. Загальний огляд інструментів для веб-майстрів

Після того, як ви верифікуєте домен, ви можете зробити аналіз сторінки, використовуючи доступні інструменти. Коли ви оберете сторінку, яку хочете перевірити, ви побачите щось схоже на це:

Тут все досить просто, мінімалістичний вигляд не означає, що тут представлені не всі дані.

Головна сторінка перегляду показує усю найважливішу інформацію, помилки індексації, трафік від пошукових систем та різні вдосконалення. Ви можете швидко переглянути усю інформацію, яку бажаєте.

Такий огляд є чудовою можливістю для швидкої перевірки стану вашого сайту. Це надзвичайно корисно, якщо ви маєте дюжину різних сторінок в GHSC і хочете швидко переглянути, що з ними відбувається.

Сторінка огляду Google Search Console може бути поділена на три частини:

  • Бокове меню
  • Секція перегляду даних
  • Верхня панель завдань

Інтерфейс інтуїтивно зрозумілий та легкий у використанні. Правильна інтерпретація усіх даних може бути єдиною проблемою.
Клікаючи на будь-який графік або повідомлення, ви перейдете на одну з багатьох видів сторінок огляду детальної інформації.

3. Верхнє меню

У верхньому меню розташовано панель пошуку, яка дозволяє нам швидко перевірити любий URL обраного сайту. З правої сторони меню відображається іконка довідки.

Панель повідомлень розташована там же, де з'являється вся інформація від Google або модераторів. Сюди входять корисні поради, щодо збільшення видимості вашої сторінки у пошуковій системі, та помилки, виявлені ботами Google (наприклад, помилки виявлені під час завантаження сторінки, недійсні посилання або збільшення трафіку).
Усі ці повідомлення зазвичай з'являються й у вашому Gmail. Таким чином, неможливо пропустити будь-яку критичну або іншу важливу помилку. 

 4. Опції бокового меню

Бокове меню пропонує переглянути усі доступні інструменти та звіти, до яких у вас є доступ завдяки GSC. Саме меню поділено на декілька великих секцій та дозволяє вам побувати на важливих підсторінках, а саме: Продуктивність, Індекс, Вдосконалення, Безпека та ДВВ, а також Застарілі Інструменти та Звіти.

4.1 Продуктивність

Дана секція – це справжня скарбниця інформації для тих, хто займається просуванням сторінок. Ця опція надає вам доступ до пошуку аналітичних даних, які показують усі перегляди та дії, виконані на сторінці.

4.2 Огляд URL 

Після натискання на «Перевірити URL», відкриється панель пошуку у верхньому меню, яка дозволить ввести певний URL на вашому сайті. 

5. Індекс

Цей розділ GSC стосується, як можна зрозуміти за назвою, сканування сторінок ботами - ви можете побачити сторінку «Їх очима», як вони інтерпретують контент на сайті та як вони індексують увесь сайт.

5.1 Покриття

Тут ви знайдете звіти про помилки сканування та статистику сканування.

Окрім вказаного типу помилок, ми також отримаємо інформацію про те, скількох сторінок вони стосуються, та можливість прямого доступу до проблемної сторінки. Загально, вкладка Покриття містить 4 групи підсторінок: Помилки, Діючі з попередженнями, Діючі та Видалені.

5.2 Мапа сайту

Додавання мапи вашого сайту в Google Search Console не обов'язково, але рекомендується, особливо, якщо ви регулярно оновлюєте сайт та додаєте туди новий контент, або замінюєте старий. Мапа сайту може пришвидшити індексацію, візуалізацію та інтерпретацію сайту.

Мапа сайту має бути додана у XML версії через кнопку у верхньому правому куті.


Додавання мапи сайту, що містить усі підсторінки, може також визначити скільки сторінок буде індексовано та показано у результатах пошуку. Це дійсно корисна інформація, тому що кожна не індексована сторінка може означати втрату продажів або меншу кількість користувачів, які знаходять ваш сайт за допомогою пошукових запитів.

Докладніше про мапи сайтів можна прочитати на інформаційній сторінці Google. Створити мапу сайту досить легко. Усі найпопулярніші CMS мають додаткові плагіни або опції, які автоматично генерують мапи сайтів. Для WordPress ви можете спробувати XML-генератор таких мап. Також існують і сторонні генератори, які сканують кожну сторінку вашого сайту, після чого створюють власну мапу. Усі ці генератори можна знайти у документації Google.

 

5.3 Видалені

Остання опція це «Видалені URL».

Цю опцію було поділено на 3 групи: тимчасово видалені, застарілий контент та безпечне фільтрування пошуку. У першому варіанті, ми маємо опцію тимчасового блокування показу URL у результатах пошуку Google на 6 місяців. У панелі із застарілим контентом, ми можемо переглянути історію сповіщень щодо застарілого контенту на нашому сайті, про який повідомляють користувачі.

 

6. Вдосконалення

На цій вкладці ми знайдемо інформацію про вдосконалення, які вже впроваджуються або можна впровадити на наш сайт для оптимізації відображення сторінок в органічних результатах Google.

 

6.1 Швидкість (експериментальний)

Звіт про швидкість показує дані, зібрані на основі реальних відвідувань користувачів Google Chrome, щодо швидкості певних підсторінок нашого сайту. Швидкість сторінки може бути визначена, як повільна, середня або швидка. Користуючись цим звітом, ми можемо визначити підсторінки, які слід відправити на більш детальний аналіз. https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

6.2 Користування з мобільного

Вкладка під назвою «Користування з мобільного» надає нам інформацію про проблеми, які теоретично можуть виникнути на нашому сайті, якщо його переглядатимуть з мобільних девайсів. 
Аналогічно, як і з великою кількістю інших звітів у GSC, ми можемо негайно перевірити, які сторінки уражені подібними проблемами.

6.3 Хлібні крихти

«Хлібні крихти» дозволяють нам перевірити правильність виконання меню навігації на нашому сайті.

6.4 Перегляд фрагментів

Якщо ви використовуєте великий насичений фрагмент на вашому сайті, вас дійсно зацікавлять дані, зібрані у звіті з перегляду фрагментів. У таких звітах зібрані помилки, попередження та дані про правильність сторінок на вашому сайті.

6.5 Продукти

Звіт про продукцію надає нам інформацію про помилки та доступні вдосконалення, під час показу наших продуктів в органічних результатах Google. 

6.6 Вікно Пошуку Посилань

Якщо ваш сайт використовує Вікно Пошуку Посилань у GSC, ви можете знайти звіти про помилки, попередження та дійсні елементи.

7. Безпека & ДВВ

На цій вкладці ви знайдете інформацію про безпеку вашого сайту та ДВВ, вжиті у зв'язку з порушенням інструкцій Google.

7.1 Дії, виконані вручну

Найкращим варіантом буде побачити на цій сторінці наступне повідомлення:

Огляд сторінки «Дії, виконані вручну» показує заборони та штрафи від модераторів Google. Штрафи часто виникають, якщо ви не користуєтесь гайдами для веб-майстрів, особливо у випадках використання посилань низької якості для своєї підсторінки. Якщо бажаєте взнати, як працюють штрафи від Google, ви можете прочитати статтю про керівництво для веб-майстрів. [Посилання на англомовний арт з вказівками]

Якщо ваш сайт отримав штраф, в першу чергу ви маєте позбутись факторів, через які ви його отримали. Перш за все, ви повинні попрацювати над якістю ваших посилань. Виправлення помилок в них потребує багато часу та роботи. Також ви повинні використовувати інструмент Disavow, щоб позбутись неправильних посилань.

7.2 Проблеми безпеки

Іноді ваш сайт може бути атаковано хакерами, особливо, якщо ви володієте однією з популярних CMS, таких як WordPress або Joomla. Такі випадки стаються частіше, ніж ви думаєте.

Під час злому, зазвичай, замінюють контент на інший, спеціально призначений для роботів Google (маскування) або додають спам-підсторінки, з посиланнями на інші сайти. Google швидко видаляє такі сайти з Індексу, щоб захистити своїх користувачів. А власнику сайту він відсилає повідомлення (через GSC) з інформацією про проблему та варіантами її вирішення.

Сторінка «Проблеми безпеки» надає перелік завдань, які ви можете виконати для відновлення своєї сторінки, щоб вона могла повернутись до Індексу.

8. Застарілі інструменти та звіти

9 вересня 2019 року Google офіційно закрила стару версію Google Search Console, але завдяки вкладці «Застарілі інструменти та звіти», ми досі можемо використовувати рішення попередньої версії GSC.

8.1 Міжнародний таргетинг

Якщо ваша сторінка доступна декількома мовами, то ви можете застосувати тег hreflang, щоб направити різних користувачів на відповідні версії вашого сайту. Як використовувати тег hreflang, ви можете прочитати у довідці Google. Коли ви вписуєте даний атрибут, ви обираєте як перенаправити користувачів на іншомовну версію сайту. Це дуже зручне рішення для багатомовних сайтів.

8.2 Статистика просканованих сайтів

Боти Google мають обмежений час та кількість ресурсів, які вони можуть використати на перегляд нашого сайту, але ви повинні враховувати той факт, що ви повинні обмежити використання даних до мінімуму. Якщо бот має необмежений доступ до всього відразу, він може використати увесь ліміт передачі, або, у гіршому випадку, заблокувати сторінку через велику кількість запитів (випадкова DDOS атака).


Щоб побачити участь ботів Google в індексації сайту, ви можете подивитись розділ «Статистики просканованих даних».  Ці дані будуть корисні тим, хто цікавляться технічними аспектами сторінок. 

8.3 Параметри URL 

Останній інструмент у розділі «Сканування» допоможе вам контролювати усі параметри сайту, що особливо важливо для інтернет-магазинів. Ви можете вимкнути індексацію певних параметрів (наприклад, тих параметрів, які вже реалізовані у внутрішньому браузері) та вирішити, як боти Google мають поводитись, коли вони зустрічають заданий параметр. Кожен параметр може мати набір значень:

Робота з параметрами дає вам навіть більше контролю над індексацією сторінки. Ви можете використовувати GSC для відправки контенту з кращою видимістю до результатів пошуку. Але будьте обережні! Нераціональне використання цього інструменту може призвести до втрати рейтингу сайту та його доступності.

 

8.4 Веб-інструменти

Ця панель складається з додаткових інструментів, які покращують роботу Google Search Console, наприклад:

  • Тестер розмітки електронної пошти – перевіряє структуровані дані електронної пошти.
  • Інструмент тестування структурованих даних – він дозволяє перевірити, чи правильно Google бачить структуровані дані тегів та показує їх у результатах пошуку.
  • Помічник для розмітки структурованих даних – не впевнені, як саме почати тегувати ваш сайт структурованими HTML-даними? Це інструмент вам допоможе. Вам потрібно скористатись простим інтерфейсом «наведи та клікни».

 

9. Посилання

Ця сторінка показує посилання, знайдені ботами Google, які ведуть на ваш домен.

Інформація про посилання поділена на чотири групи:

  • Топ найпоширеніших сторінок
  • Топ сайтів з посиланнями
  • Топ по тексту у посиланнях
  • Внутрішні посилання

На жаль, це не всі дані, які бот Google може знайти – це лише невеликий приклад. Чому? Тому що, деякі веб-майстри та SEO-спеціалісти можуть використати дані, щоб знайти нові шляхи маніпуляцій алгоритмами Google.

Однак, вам не заборонено завантажувати списки посилань з кожного домену. Це дуже складна робота, з якою ви впораєтесь, якщо ви розумієте, що робите. Крім того, якщо ви отримаєте штраф за низький рейтинг посилань, краще використовуйте альтернативні інструменти. Це сумно признавати, але цей спосіб не настільки корисний, наскільки таким здається – він не допоможе уникнути помилок, не дозволить шукати більше можливостей та ви не зможете робити аналіз посилань так само легко. 

 

Ваші коментарі (0)
Редакція WhitePress має право видаляти коментарі, які ображають інших людей, містять нецензурну лексику або не стосуються теми обговорення.

Адміністратором персональних даних є компанія WhitePress. Ваші персональні дані опрацьовуються з метою надання обраної послуги, а також для маркетингових цілей компанії WhitePress і пов’язаних із WhitePress осіб і організацій, зацікавлених у рекламуванні власних товарів чи послуг. Маркетингова мета бізнес-партнерів WhitePress охоплює, серед іншого, комерційну інформацію про конференції та навчання, пов’язані з контентом, опублікованим у вкладці Бази Знань. 

Правовою підставою для опрацювання Ваших персональних даних є: необхідність виконання договору, у якому користувач є стороною (ст. 6 п. 1 літ. b GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»), і законна мета, яку переслідують Адміністратор і його партнери (ст. 6 п. 1 літ. а GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»).

Користувачі мають такі права: право запитувати доступ до своїх даних, право виправляти їх, право видаляти дані, право обмежувати опрацювання та право на передачу даних тощо. Докладніше про опрацювання Ваших особистих даних, зокрема про Ваші права, див. нашу Політику конфіденційності.

Читати все
  • До цієї статті ще немає коментарів.

Адміністратором персональних даних є компанія WhitePress. Ваші персональні дані опрацьовуються з метою надання обраної послуги, а також для маркетингових цілей компанії WhitePress і пов’язаних із WhitePress осіб і організацій, зацікавлених у рекламуванні власних товарів чи послуг. Маркетингова мета бізнес-партнерів WhitePress охоплює, серед іншого, комерційну інформацію про конференції та навчання, пов’язані з контентом, опублікованим у вкладці Бази Знань. 

Правовою підставою для опрацювання Ваших персональних даних є: необхідність виконання договору, у якому користувач є стороною (ст. 6 п. 1 літ. b GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»), і законна мета, яку переслідують Адміністратор і його партнери (ст. 6 п. 1 літ. а GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»).

Користувачі мають такі права: право запитувати доступ до своїх даних, право виправляти їх, право видаляти дані, право обмежувати опрацювання та право на передачу даних тощо. Докладніше про опрацювання Ваших особистих даних, зокрема про Ваші права, див. нашу Політику конфіденційності.

Czytaj całość
Рекомендовані статті