Ahrefs – посібник із SEO для проведення аналізу конкуренції та аудиту сайтів

Ahrefs – повний посібник із SEO
Інструкція з SEO, яка дозволить вам краще зрозуміти інструмент Ahrefs. Цей інструмент є одним з найпопулярніших рішень для аналізу посилань та ключових слів в пошукових системах. З ним варто ознайомитись не лише для кращого розміщення вашого сайту, але й для перевірки діяльності аутсорсингових компаній.
Понад 16350 порталів, 12400 інфлюенсерів та 60 копірайтерів. Одна платформа.
Реєстрація

Що таке Ahrefs?

Інструмент ahrefs.com використовується для аналізу будь-якого сайту, для перевірки його органічного трафіку. Офіційні дані від Google, які ми можемо побачити в Google Analytics або Google Search Console, не мають стільки корисної інформації, плюс ми не можемо через них перевірити дані наших конкурентів, що дуже важливо. Звісно, що дані від Google найбільш точні, та інші сервіси не зможуть показати нам їх повністю. Це не змінює того факту, що завдяки Ahrefs, ви можете відстежувати результати пошуку Google (і не тільки) та отримати набагато більше корисних даних. Все це завдяки інформації, яку ви не можете проаналізувати без відповідного доступу для Google. Це цілком очевидно, що через конкуренцію, цей доступ ми ніколи не отримаємо. Ahrefs аналізує наступні джерела: Google, YouTube, Amazon, Bing, Yahoo, Yandex, Baidu, Daum, Navem та Lista.

 

Ahrefs Bot – звідки в Ahrefs стільки даних?

Ahrefs створив мережу серверів, яка весь час спостерігає за діями в інтернеті, особливо пошуковими системами. Всі дані діляться на чотири величезні індекси: індекс контенту, індекс ключових слів, індекс пошукового трафіку та індекс зворотних посилань. Дані, що вже встигла зібрати компанія, становлять десятки петабайт. З такою кількістю інформації Ahrefs може робити точні оцінки й без підтримки Google. Ви напевно запитуєте себе, чи можна відключити бота, що настільки контролює мережу на своєму сайті (наприклад, бек-офіс). Звісно ви можете спробувати та скоріш за все у вас вийде, але вам потрібно слідкувати за статистикою, перевіряти, які боти відвідують ваш сайт та блокувати підозрілі запити.


 

Що Ahrefs може зробити для вас? Найважливіші функції

Одна з найважливіших функцій цього інструменту – можливість ретельно перевіряти трафік свого сайту та конкурентів. Це все можливо завдяки об’єднанню інформації з Big Data. Але як ви можете використовувати ці дані? Ось найважливіші функції для перевірки будь-якого контенту:

  • Загальний рейтинг сайту на основі:
    • Ahrefs URL Rating (UR)
    • Domain Rating (DR)
    • Ahrefs Rank (AR)
    • Кількість зворотних посилань та посилань на домени
    • Кількість органічних ключових слів
    • Розрахунковий органічний трафік та його потенційне значення
  • Внутрішній зв’язок
  • Платний пошук або інформація щодо того, де рекламуються конкуренти
  • Найкращі підсторінки будь-якого сайту
  • Відстеження невірних посилань
  • Автоматичний аудит сайту
  • Позиції ключових слів
  • Змістові тенденції

Думаю, ви вже впевнились, що Ahrefs володіє чудовими можливостями, які ви не побачите в інструментах від Google.

Показники Ahrefs: UR (URL-рейтинг) та DR (Рейтинг домену)

UR – це рейтинг URL-адреси, тобто показник від 0 до 100 балів, що показує профілі усіх посилань на конкретному сайті. Чим вище його значення, тим краще профіль посилань на певній підсторінці. Враховуються, як вхідні, так і вихідні посилання. Ahrefs оцінює статистику усіх посилань на домени, як і доменів, прив’язаних до цього домену, для того, щоб створити надійний показник. Також потрібно запам’ятати, що бали обчислюються за логарифмічною системою, тому досягти високих результатів досить складно. UR обчислюється для всіх сайтів, що знаходяться в базах даних Ahrefs.

DR (Domain Rating) – це те саме, що і UR, але він вираховується для всього домену (Domain level). Ahrefs порівнює DR з Ahrefs Rang (AR), що є загальним рейтингом домену, та вказує у своїй документації, що DR це більш деталізована версія AR.


 

Ahrefs Site Explorer – найважливіші та базові дані про сайт

Це вкладка, яка використовується найчастіше. На ній ми бачимо усі необхідні нам дані для аналізу конкретної адреси, підсторінки, піддомена або великої кількості підсторінок відразу.

Зверху ми побачимо кнопку огляд (Overview) – це швидкий огляд даних, який дозволить оцінити обрану адресу/групу адрес. Нижче ви побачите діаграми, пов’язані з профілями посилань, заснованих на звичайному чи платному пошуку. Як і повинно бути на головній сторінці, на ній знаходиться уся потрібна інформація у скороченому вигляді, яка допоможе вам швидко оцінити ситуацію.

Надважливі вкладки з лівої сторони:

  • Зворотні посилання, що діляться на: нові, втрачені та пошкоджені – це перелік зовнішніх посилань, знайдених Ahrefs;
  • Посилання на домени, що діляться на: нові та втрачені – цей список містить усі домени, до яких прив’язані посилання на сайті;
  • Якорі – фрази до яких прив’язані посилання на сайт;
  • Внутрішні посилання – це перелік посилань, які знаходяться на сайті, що наразі перевіряються. Все про посилання з цього сайту;
  • Розподіл посилань – інструмент, що може швидко визначити, на яких доменах знаходяться посилання конкурентів;
  • Органічні ключові слова – перелік ключових слів, з якими сторінка має високі позиції у пошуковій системі;
  • Кращі підсторінки – перелік найкращих підсторінок, з точки зору безкоштовного трафіку пошукових систем;
  • Домени та сайти конкурентів – простий погляд на домени та сайти конкурентів;
  • Різниця в змісті – дозволяє порівняти сайти, з точки зору повтору ключових слів;
  • Найкращий за посиланням – перелік найкращих сторінок за посиланнями;
  • Найкращий за приростом – перелік сторінок за тим же принципом, що і в попередньому пункті, але з точки зору приросту, протягом 7 чи 30 днів;
  • Зв’язані домени – перелік доменів, пов’язаних обраною сторінкою;
  • Якорі вихідних посилань – фрази, до яких прив’язані посилання на інші сайти;
  • Пошкоджені посилання – перелік посилань, які не працюють та мають бути виправлені;
  • Ключові слова РРС, реклама – аналіз платних оголошень, створених та оплачених через Google Ads;
  • Найпопулярніші сайти – перелік сайтів, на які йде найбільша кількість трафіку завдяки рекламі.

Ahrefs Keyword Explorer – допомога у виборі ключових фраз

Наступна вкладка під назвою Keyword Explorer допоможе перевірити привабливість обраної вами фрази. Основна підсторінка містить огляд (Overview), в якому ви знайдете:

  • Keyword difficulty – складність ключових слів. Говорить нам скільки їх потрібно, щоб висвітити наш домен в пошуку завдяки використанню конкретних фраз;
  • Search volume – щомісячна кількість пошукових запитів. Вкладка також містить статистику кліків, тобто CPS (Click Per Search);
  • CPC – стосується платного пошуку. Дозволяє оцінити ціну кліку;
  • Global volume – інформація про пошук у різних країнах за певною фразою. У випадку польськомовних фраз, так можна оцінити пошук, виконаний польською діаспорою чи людьми, що вивчили польську мову. У випадках глобальних фраз, ми можемо оцінити їх популярність у всьому світі;
  • Parent topic – загальна тема, з якою пов’язана обрана фраза;
  • Keyword ideas by search volume – швидкий доступ до подібних фраз, питань або фраз, нещодавно знайдених;
  • SERP position – можливість швидко глянути на ситуацію з пошуком. Перелік містить топ-5 сайтів, виданих пошуком на конкретне ключове слово;
  • SERP overview – такий же огляд, як в попередньому пункті, але більш детальний. Показує топ-10 сайтів, виданих пошуком на конкретне ключове слово;
  • Ads history – історія доменів, що рекламувалися;
  • All keyword ideas – фрази, схожі на обрану ключову фразу. Ідеальний спосіб, щоб подивитись, як часто для пошуку використовують обрану фразу;
  • Phrase match – усі вигляди, в яких використовується обрана нами фраза. Різні типи фраз, які можуть нав’язати нам нову тему або змусити подивитись на місцеве позиціювання;
  • Having same terms – усі запити, що містять у собі точну пошукову фразу;
  • Also rank for – фрази, за якими сортуються топ-100 підсторінок;
  • Search suggestion – фрази, які пропонує Google, як автозаповнення, під час пошуку;
  • Newly discovered – нещодавно знайдені схожі фрази.
  • Questions – запитання, щодо фрази, виданої пошуковою системою;
  • Traffic share – поділ трафіку, пов’язаного з ключовою фразою, на домени та сайти;


 

Ahrefs Site Audit – майже машинний SEO-аудит

Для використання аудиту сайту в Ahrefs, його спочатку потрібно перевірити одним з трьох доступних способів. Наприклад, додавши відповідний TXT-запис до своєї DNS конфігурації, або завантаживши HTML-файл або метатег HTML. Перевірка потрібна, тому що бот в Ahrefs інтенсивно сканує кожну підсторінку сайту.

На головній сторінці звіту ми отримаємо всю основну інформацію про проаналізовану сторінку. Найважливішими є:

  • Health Score – показник, який показує кількість дійсних внутрішніх адрес у всіх проаналізованих ресурсах;
  • Crawled URLs – проаналізовані адреси, поділені на ресурси (Resources) та підсторінки (Internal);
  • Found links – адреси, знайдені та проаналізовані ботом Ahrefs, після чого поділені на проскановані сторінки (Crawled) та ті, що очікують своєї черги (Uncrawled);
  • Issues – проблеми, пов’язані зі сторінкою на прикладі гістограми, розбиті на помилки (Errors), попередження (Warnings) та повідомлення (Notices);
  • Error distribution – це розподіл помилок, включених до кільцевої діаграми, розбитий на адреси з помилками (URLs with errors) та без помилок (URLs without errors);
  • Top issues – це таблиця, яка містить всю інформацію про помилки, знайдені на сайті, а саме:
    • Помилки HTTP 4XX, 5XX,
    • Проблеми з незашифрованим контентом на зашифрованій сторінці (змішаний контент з шифруванням HTTP/HTTPS),
    • Індексація,
    • Недійсні або пошкоджені внутрішні посилання,
    • Неправильні або пошкоджені переадресації,
    • Помилки у метатегах (довжина, дзеркальне відображення, недоліки),
    • Недійсні метадані соціальних мереж: Open Graph чи Twitter,
    • Дублювання контенту,
    • Недійсне місцеположення,
    • Продуктивність, пов’язана з завантаженням сторінки,
    • Технічні проблеми сайту, такі як: зображення (без атрибутів Alt), JavaScript, CSS, карта сайту.
  • Кодування формату HTTP внутрішніх URL-адрес – кільцева діаграма, розбита на коди відповіді HTTP;
  • Типи контенту внутрішніх URL-адрес – кільцева діаграма, розбита на всі типи ресурсів, до яких отримав доступ бот Ahrefs;
  • HTTP статус кодів внутрішніх URL-адрес по їх глибині – гістограма, яка показує внутрішній зв’язок ресурсів, та розбита на коди відповіді HTTP;
  • Bulk Export – швидка можливість імпорту або перегляду звітів, про дані, проаналізовані Ahrefs.

Меню з лівої сторони містить більш детальні дані та додаткові функції, такі як:

  • To-do – перелік завдань, позначених на вкладці Report (звіт);
  • Crawl log – звіт про аналіз сайту системою Ahrefs;
  • Page explorer – інструмент, який використовується для перегляду кожної проаналізованої сторінки. Особливо корисною інформацією є показник PR (Page Rating), який відображає потужність внутрішнього зв’язку;
  • Link explorer – інструмент, який використовується для аналізу внутрішніх посилань за допомогою розширеної фільтрації;
  • Structure explorer – завдяки цьому інструменту ми побачимо усе «древо» ресурсів у читабельному вигляді.

Ahrefs Rank Tracer – відстеження фраз у пошукових системах

Ця функція використовується для перевірки позиції обраної фрази в пошукових системах. Як і у випадку з аудитом сайту, його необхідно спочатку перевірити. Після простої операції відкриється огляд (Overview), для швидкого перегляду всієї інформації, відносно доданих ключових слів.

У вікні для додавання ключових слів ви можете обрати розташування (навіть місто, що дозволить отримати інформацію з певних локацій) та мову. Також, ми можемо обрати ключові слова, для яких Ahrefs бачить хороші позиції та трафік, що значно пришвидшить процес додавання фраз із вже видимою позицією.

Усі показники, що відображаються на підсторінці Rank Tracer Ahrefs, залежать не лише від доданих ключових слів. Також до важливої інформації відноситься:

  • Visibility – це співвідношення кліків до всього трафіку. Виражається у відсотках та залежить від раніше доданих ключових слів;
  • Average position – середня позиція в пошуковій системі від 1 до 100;
  • Traffic – орієнтовний середній трафік через використання ключових слів на сторінці, що в цей момент аналізується;
  • SERP features – це спеціальні результати пошуку, які Ahrefs може відстежувати. Деякі результати пошуку можуть виглядати трохи інакше, та містити:
    • Результати платного пошуку,
    • Панель знань (Knoweldge Panel),
    • Карта знань (Knowledge Card),
    • Фрагмент з відповідями (Feature Snippet),
    • Пакет зображень,
    • Найважливіші статті (Top Stories),
    • Результати продукту (Shopping Results),
    • Відео (Videos),
    • Подібні пошукові запити (Releated Questions),
    • Додаткові посилання на сайт (Site Links),
    • Ескізи (Thumbnails),
  • Positions – кількість ключових слів, яка збільшувалась чи зменшувалась (якщо збільшувалась, то відображатиметься з плюсом, якщо зменшувалась – з мінусом).

Внизу сторінки знаходиться уся базова інформація та список використаних ключових слів. Доступна інформація: поточна позиція, трафік через фразу, складність фрази, геопозиція та час останнього оновлення.

У меню з лівої сторони – перелік закладок з більш детальними даними:

  • Tags використовується для перевірки тематик, на які можна поділити ключові слова;
  • Pages використовується для перевірки сторінок, пов’язаних з ключовими словами;
  • Grossing це місце, де можна перевірити усі зростання та падіння перевірених ключових слів. Також вказується, коли було виконано останнє оновлення;
  • Metrics використовується для перегляду більш деталізованої інформації, пов’язаної з ключовими словами. Тут ви знайдете інформацію, таку як CPS (Click Per Search), CPC або Parent Topic (загальна тема, до якої належить ключове слово);
  • Competitors може допомогти вам відстежувати конкурентів. Порівнює дані зі сторінки Overview з даними сторінки конкурента, обраної вами.
    • Tags – якщо слова поділились на теги, то ми можемо їх використовувати;
    • Traffic share – поділ трафіку, який можна порівняти з трафіком конкурентів. Ділиться на сайти та домени.

Ahrefs Content Explorer – дослідження контенту

В цьому розділі Ahrefs ми можемо дослідити контент з точки зору інтересу до обраної тематики. Ця популярність вираховується за кількості опублікованих статей, а точніше, заголовків з усіх перевірених сторінок.

З більш важливої інформації, ми можемо отримати перелік найкращих сайтів з індексом DR, з посиланнями на домени, органічний трафік та його значення. На рахунок соціальних мереж, відображається результат проведених з ними дій. Ми навіть бачимо список авторів з Twitter, які згадали нас у своїх постах. На інших вкладках ви знайдете:

  • На вкладці Authors, крім імені та прізвища, ви побачите інформацію про даний акаунт Twitter та кількість його підписників. Знайдете значення трафіку, який генерує кожен автор, та середнє арифметичне кількості доменів, що посилаються на створений контент;
  • Websites використовується для переліку доменів, які містять статті на ті теми, які й шукають. Кількість сторінок та трафік, що генерується за певною темою, задається для кожного домену. Вказується також загальна потенційна цінність контенту;
  • Остання вкладка Languages корисна для дослідження контенту по всьому світу. В нас є доступ до інформації, в яких країнах обрана тенденція найпопулярніша, можливість визначити кількість підсторінок і розмір трафіку, та його приблизну вартість.

Ahrefs в WhitePressⓇ – дані SEO прямо з панелі проєктів

У WhitePressⓇ у вас є можливість генерування статистики домену. Вам не потрібен доступ до Ahrefs, щоб перевірити найважливіші параметри позиціонованого проєкту. Найважливіші параметри, що ви можете там знайти, це:

  • URL Rating (UR),
  • Domain Rating (DR),
  • Кількість зворотних посилань,
  • Кількість посилань на домени,
  • Кількість органічних ключових слів,
  • Органічний трафік,
  • Вартість органічного трафіку,
  • Top-10 сторінок конкурентів,
  • Найпопулярніші якорі,
  • Найпопулярніші сторінки.

Також, пошукова система порталу може виконувати фільтрування, після оцінки органічного трафіку, завантаженого з Ahrefs.


 

Ahrefs – З чого почати?

Я дійсно радий, що ви дійшли до кінця цієї статті. Даних у статті було дійсно багато, тому я вирішив поділитися планом дій, який допоможе вам краще розібратись з тим, що потрібно робити в Ahrefs.

Ahrefs для створення позиціювання

Варто перевірити, що саме роблять люди, які займаються позиціюванням сайтів. На жаль, звіти не завжди відображають всю ту роботу, що було виконано.

Головні питання, які варто перевірити:

  • Загальний прогрес – показники UP та DR мають зростати, разом із ростом інших хороших показників. Пам’ятайте, що миттєві сильні зростання чи падіння, також не є чимось хорошим;
  • Відстежуйте діяльність пов’язану з контентом – якщо ви купуєте публікації на різних порталах, в цьому інструменті повинні з’явитись зворотні посилання. Якщо побачите там зворотні посилання невідомого вам походження, які не були зазначені у звіті агенції, варто проконсультуватися з агенцією чи будь-яким іншим SEO-спеціалістом;
  • Спостерігайте, що зростає, а що падає – варто робити прогнози потенційних росту та падінь, щоб потім не дивуватись. Слідкуйте за органічними ключовими словами, але пам’ятайте, що тенденції на ринку часто змінюються протягом року, що не завжди добре;
  • Дивіться на конкурентів та порівнюйте – конкуренція не спить. У вас є можливість побачити, хто є вашим конкурентом та що він робить в цей момент. Пам’ятайте, що ваш бюджет завжди має бути готовим до будь-якої ситуації на ринку;
  • Дійте довгостроково – перевіряйте, якою рекламою зайняті конкуренти та шукайте можливості для розвитку. Реклама – найшвидший та найдорожчий спосіб продажу, адже органічний трафік завжди довгостроковий.

Ahrefs для позиціонерів

Якщо ви працюєте з позиціюванням, ви скоріш за все, знаєте, як користуватись Ahrefs, але якщо ви – початківець, то усі ці поради можуть вам допомогти:

  • Перевіряйте стан сайту – існує маса методик позиціювання, і далеко не кожна відповідає баченню Google. Вам потрібно знати, на яких сторінках є посилання та ключові фрази, що створюють органічний трафік;
  • Відстежуйте виконані дії – алгоритми Google дуже примхливі та змінюються щодня. Якщо не хочете лишитись позаду, аналізуйте всю свою виконану роботу;
  • Ремонт – все те, що було погано реалізовано, записано або втрачено – потрібно виправити;
  • Шукайте можливості розвитку – завжди перевіряйте конкурентів та слідкуйте за поточними тенденціями на ринку. Ви не можете нехтувати клієнтом;
  • Робіть звіти – розказуйте клієнту про все, що було зроблено. У Ahrefs є безліч варіантів експорту даних, які дозволять чітко побачити наслідки ваших дій.
  • Автор: Dominik Fajferek

    SEO-спеціалист в WhitePress®

    Цікавиться новими технологіями. За освітою та вподобаннями - інформатик. Шанувальник китайської технологічної думки та японського правопису. SEO-спеціалист у найкращій польській контент-компанії.

Ваші коментарі (0)
Редакція WhitePress має право видаляти коментарі, які ображають інших людей, містять нецензурну лексику або не стосуються теми обговорення.

Адміністратором персональних даних є компанія WhitePress. Ваші персональні дані опрацьовуються з метою надання обраної послуги, а також для маркетингових цілей компанії WhitePress і пов’язаних із WhitePress осіб і організацій, зацікавлених у рекламуванні власних товарів чи послуг. Маркетингова мета бізнес-партнерів WhitePress охоплює, серед іншого, комерційну інформацію про конференції та навчання, пов’язані з контентом, опублікованим у вкладці Бази Знань. 

Правовою підставою для опрацювання Ваших персональних даних є: необхідність виконання договору, у якому користувач є стороною (ст. 6 п. 1 літ. b GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»), і законна мета, яку переслідують Адміністратор і його партнери (ст. 6 п. 1 літ. а GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»).

Користувачі мають такі права: право запитувати доступ до своїх даних, право виправляти їх, право видаляти дані, право обмежувати опрацювання та право на передачу даних тощо. Докладніше про опрацювання Ваших особистих даних, зокрема про Ваші права, див. нашу Політику конфіденційності.

Читати все
  • До цієї статті ще немає коментарів.

Адміністратором персональних даних є компанія WhitePress. Ваші персональні дані опрацьовуються з метою надання обраної послуги, а також для маркетингових цілей компанії WhitePress і пов’язаних із WhitePress осіб і організацій, зацікавлених у рекламуванні власних товарів чи послуг. Маркетингова мета бізнес-партнерів WhitePress охоплює, серед іншого, комерційну інформацію про конференції та навчання, пов’язані з контентом, опублікованим у вкладці Бази Знань. 

Правовою підставою для опрацювання Ваших персональних даних є: необхідність виконання договору, у якому користувач є стороною (ст. 6 п. 1 літ. b GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»), і законна мета, яку переслідують Адміністратор і його партнери (ст. 6 п. 1 літ. а GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»).

Користувачі мають такі права: право запитувати доступ до своїх даних, право виправляти їх, право видаляти дані, право обмежувати опрацювання та право на передачу даних тощо. Докладніше про опрацювання Ваших особистих даних, зокрема про Ваші права, див. нашу Політику конфіденційності.

Czytaj całość
Рекомендовані статті