Що таке канонічні теги? Для чого у SEO використовуються канонічні посилання?

«Rel=canonical» – це своєрідний компас для ботів Google, що використовується для привернення їх уваги до URL та водночас допомагає уникнути дублювання контенту і канібалізації ключових слів. Ретельний аналіз сторінок на дублювання контенту та цінність є запорукою успішної SEO-оптимізації, а в майбутньому – високих позицій. Як правильно розмістити цю команду та не перетнути межу?
Понад 16350 порталів, 12400 інфлюенсерів та 60 копірайтерів. Одна платформа.
Реєстрація

Канонічне посилання – термін, що означає метатег, який розташовано у <head> розділі сайту. Це дозволяє визначати більш та менш важливі підсторінки, наприклад, в інтернет-магазинах. Вказуючи URL-адреси з оригінальним контентом та великим суттєвим значенням, ми уникаємо негативних оцінок роботів Google і тому можемо бути впевнені, що зазначена частина контенту не буде оцінюватися як плагіат певного сайту чи інших ресурсів. 

Канонічне посилання індексується пошуковою системою. Хоча ми можемо визначити канонічний сайт, бот Google може сприйняти його як іншу URL-адресу з точки зору продуктивності чи контенту. Якщо ви хочете перевірити її самостійно, вам знадобиться інструмент у Google Search Console:

Канонічна URL-адреса Google, яка визначена користувачем -> Канонічна URL-адреса, яка обрана Google

Як працюють Google боти – індексація

Під час звичайного відвідування вашого сайту бот перевіряє усі посилання. Можливо навіть власник сайту не знає про деякі з них, особливо якщо на сайті ніколи не було проведено глибокого аналізу експертами. Тим часом, там може опинитись більше посилань ніж підсторінок сайту. Це призводить до внутрішнього дублювання – якщо це не виявити вчасно, то сайт може втратити свою видимість. 

Як перевірити свій сайт на внутрішнє дублювання? Ви можете скористатись Siteliner. Вам знадобиться лише декілька хвилин, щоб отримати інформацію про те, де варто розташувати канонічні посилання. 

екран із пошукової системи

Варто зазначити, що зазвичай причиною внутрішнього дублювання можуть стати дві версії сайту, наприклад, HTTP та HTTPS, або з WWW та без WWW. У такому випадку використання перенаправлення №301 буде чудовим рішенням. Хоча якщо немає доступу до .htaccess файлу, ви можете використати «rel=canonical» стандарт. Таким чином ми зможемо вказати ботам Google, який контент є оригінальним та те, що його варто додати до результатів пошуку. 

Домен: https://www.whitepress.pl

Канонічний: <link rel="canonical" href=" https://www.whitepress.pl" />

Канонічні посилання не повинні використовуватись у звичайних ситуаціях, наприклад, коли ви хочете перенаправити користувача на іншу сторінку або «сказати» пошуковій системі, що підсторінка тепер доступна за іншим посиланням. Індексація таких посилань може зайняти набагато більше часу. 

Проте питання лишається незмінним – чи завжди канонічні посилання мають вплив на ботів? Не обов'язково, тому що ми ніколи не матимемо гарантії, що робот Google правильно інтерпретуватиме позначені дані. Проте не використовувати цей метод також буде помилкою, особливо враховуючи той факт, що більшість вебмайстрів користуються ним щодня. 


Варто зазначаити, що тег «rel=canonical» – це просто пропозиція. Його використання не забов'язує пошукових роботів індексувати лише одну, вказану нами сторінку. 

 

Anita Bonecka, SEO-експерт у STRATEGICZNI.PL 


Канонічні теги проти 301 redirect – коли їх варто використовувати?

Канонічні теги потрібно використовувати, якщо сторінка повинна бути видимою для користувачів, але ми не хочемо, щоб вона враховувалась у рейтингу – наприклад, під час фільтрування чи складання списків. Проте цей метод не повинен використовуватись для нових сайтів, тому що він не був створений для цієї мети. 

З іншого боку 301 redirect потрібно використовувати, якщо сайт не повинен бути видимим для користувачів. Постійна переадресація потрібна коли ми змінюємо версію сайту, наприклад, переміщуємо сайт в інше місце або змінюємо усю структуру посилань. Проте потрібно пам'ятати, що 301 redirect не завжди можливий через побудову деяких серверів (де розташовано сайт) або CMS. У цій ситуації «rel=canonical» буде дійсно чудовим рішенням.

Канонічні посилання на сторінки з сортуванням – чому це важливо?

Сторінками пошукових систем або великими інтернет-магазинами неможливо добре керувати без використання канонічних посилань. Кожного разу коли користувач фільтрує товари за певними параметрами URL сторінки змінюються, але контент лишається той самий. Це найпростіший приклад дублювання, з яким велика кількість сайтів не може впоратись.

Що треба робити у такому випадку? Варто вказати на найважливіше посилання, яке стосується категорії відсортованих товарів. Запам'ятайте: якщо ви займаєтесь оптимізацією інтернет-магазину або пошукової системи, ви варто використовувати 301 redirect у випадку, який описано раніше!

Схожа проблема виникає зі сторінками товарів у різних категоріях якщо вони не можуть бути пронумеровані як 1, 2, 3, тощо. Ці товари повинні отримати канонічність на головній сторінці категорії. Проте можна обрати й інші рішення. Все залежить від ефекту, якого ми хочемо досягти. Поки Google розбирається зі сторінками товарів та розпізнає наступні, виникає проблема, якщо кожна з них містить однаковий опис категорії. Тому чим цінніший та інформативніший контент, тим краще!

Чи це всі проблеми з дублюванням в інтернет-магазинах? На жаль, ні. Що робити, якщо у вас є асортимент товарів, які відрізняються лише кольором чи розміром? У такому випадку ви можете створити один головний опис та взяти один канонічний з інших товарів, розмістивши їх на найважливішій підсторінці. Проте найкращим рішенням у такій ситуації буде створення унікального опису для кожного товару.

 

екран з декоративної фарби сріблясто-сірого кольору

Джерело: https://www.castorama.pl/farba-dekoral-voice-of-color-srebrzysta-szarosc-2-5-l-1-id-1109181.html

екран з декоральною квітучою магнолією

Джерело: https://www.castorama.pl/farba-dekoral-voice-of-color-kwitnaca-magnolia-2-5-l-1-id-1109121.html

Додатково варто зазначити, що головна сторінка певної категорії повинна мати великий опис, обов'язково унікальний заголовок, метаопис та канонічне посилання. У випадку посторінкових сайтів – навпаки не повинно бути великого опису.

Якщо ми хочемо взагалі заблокувати індексацію, найбезпечнішим рішенням буде розміщення «не індексованого» тегу у розділі <head>, який повністю виключає сторінку з пошукової системи. 

Майте на увазі, що коли ви вказуєте на канонічний сайт, він завжди повинен мати індексовану URL-адресу – лише тоді інформація буде правильно інтерпретована. 


Один з прикладів використання канонічності – це сторінка категорії під час сортування за ціною:

 

https://www.shop.com/category-xxx

 

https://www.shop.com/category-xxx/?sort=price

канонічність для обох <link rel="canonical" href="https://www.sklep.pl/kategoria-xxx" />"

 

- Anita Bonecka, SEO-експекрт у  STRATEGICZNI.PL 


Як боротись із зовнішнім дублюванням?

На жаль крадіжка контенту – це феномен у величезних масштабах. Це відбувається з кожним типом сайтів, але найбільше це дратує саме інтернет-магазини, які використовують описи товарів. Копіювання опису товарів із сайтів їх виробників є звичайною практикою, коли дистрибуційна мережа дійсно розширена. Для такого контенту варто встановити канонічну дату створення запису.

Проте якщо ми використовуємо контент з іншого сайту, треба розміщати канонічну URL-адресу на певній підсторінці – в такому випадку цей контент не буде індексуватись на нашому сайті. 

Джерело: https://youtu.be/

Чому використання канонічних тегів настільки важливе?

Інтерпретація даних на сайті (структури, ієрархії та контенту) має вирішальне значення у досягненні успіху на довгострокове позиціювання. Якщо боти Google виявлять дублювання контенту на нашій сторінці, вони швидко понизять позицію сайту або накладуть штраф.

Канонічний тег, що діє, змушує ботів швидше звернути увагу на цінні посилання, тому вони проіндексують їх швидше. Їх потужність не розповсюджується на кілька посилань, тому ми можемо краще контролювати контент, який надається користувачам у пошуковій системі. 

Проте ми повинні пам'ятати, що розміщувати канонічні посилання не потрібно, якщо ми маємо robots.txt. Особливо ми не повинні індексувати адреси, які заблоковано у robots.txt або індексовано через noindex. Проте ми повинні пам'ятати, що краще встановити канонічні теги у продубльовані сторінки, ніж блокувати їх у файлі robots.txt. 

Ми не повинні перетинати межу, тобто використовувати занадто багато канонічних тегів, та якщо ми маємо намір створити велику кількість таких тегів, варто реалізовувати їх чітко та логічно та пам'ятати, що сайт повинен містити оригінальний контент.

Чи посилює канонічність SEO?

Відповідь – так. Канонічність дозволяє об'єднати сигнали посилань із продубльованих чи схожих сайтів. Це оптимізує пошукові системи, тому що дані на кожній сторінці об'єднуються в один URL.

Як реалізувати тег канонічності на сторінці?

Ми можемо виконати усю роботу, витративши купу часу, але... якщо ми реалізуємо канонічні теги некоректно, це буде марна трата часу. Некоректні метадані не будуть мати такого великого значення у позиціюванні. Тоді як виглядає впровадження канонічних тегів? Як ми вже казали, спочатку треба зробити аналіз сторінки, використовуючи спеціальні інструменти, після чого розмістити теги у розділі <head>. 

Впровадження канонічного атрибута не виглядає складним, особливо коли за оптимізацію відповідає вебмайстер без досвіду. Проте, щоб не мати сумнівів, варто перевірити правильність виконаних дій. Зробити це можна, наприклад, використовуючи інструменти для сканування сайту, такі як Screaming Frog або Search Consol. Цей інструмент надасть усі результати та вкаже, чи правильно було реалізовано код. 


Не забувайте, що використання канонічних тегів на сайті – це не те саме, що перенаправлення (redirect). Просте розміщення тегу «rel=canonical» у коді сторінки не гарантує, що боти Google інтерпретують сайт коректно. Тим більш, кожному SEO-експерту рекомендується регулярно перевіряти інструмент Google Search Console. На вкладці «ЗВІТ ПРО СТАТУС ІНДЕКСАЦІЇ -> ВИКЛЮЧЕНІ» ми завжди можемо знайти безліч цікавої інформації, наприклад, «Дублікат, пошукова система Google обрала не ту канонічну сторінку, яку обрав користувач». Це інформує нас про те, що деякі канонічні теги не виконують свої функції правильно, тому ми повинні обрати інший підхід до вирішення проблеми дублювання контенту на нашому сайті.

 

Bartosz Czerniakowski, SEO-експерт у LiveChat


Корисні поради:

  • Пам'ятайте, що канонічні посилання важливі, але не створюйте їх більше, ніж потрібно;
  • У випадку будь-яких сумнівів у тому, чи був обраний контент вже канонічним, просто натисніть комбінацію клавіш CTRL+U і виконайте пошук строки <link rel="canonical" href=””> у верхній частині;
  • Використовуйте канонічні теги лише стосовно дійсно важливого контенту для вас. Правила та політика конфіденційності, які визначають відносини між сайтом та користувачами, не потребують використання канонічних посилань;
  • Якщо у вас є можливість впровадження 301 redirect, то скористайтеся нею.

Якщо вам необхідно більше інформації, ви можете прочитати інші статті про позиціювання сайтів у нашій Базі Знань.

 

Автори статті:

Наталія Новачик, контент-менеджер контентних рішень

Домінік Ольшєвський, автор, копірайтер, коректор та спеціаліст із контент-маркетингу

Ваші коментарі (0)
Редакція WhitePress має право видаляти коментарі, які ображають інших людей, містять нецензурну лексику або не стосуються теми обговорення.

Адміністратором персональних даних є компанія WhitePress. Ваші персональні дані опрацьовуються з метою надання обраної послуги, а також для маркетингових цілей компанії WhitePress і пов’язаних із WhitePress осіб і організацій, зацікавлених у рекламуванні власних товарів чи послуг. Маркетингова мета бізнес-партнерів WhitePress охоплює, серед іншого, комерційну інформацію про конференції та навчання, пов’язані з контентом, опублікованим у вкладці Бази Знань. 

Правовою підставою для опрацювання Ваших персональних даних є: необхідність виконання договору, у якому користувач є стороною (ст. 6 п. 1 літ. b GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»), і законна мета, яку переслідують Адміністратор і його партнери (ст. 6 п. 1 літ. а GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»).

Користувачі мають такі права: право запитувати доступ до своїх даних, право виправляти їх, право видаляти дані, право обмежувати опрацювання та право на передачу даних тощо. Докладніше про опрацювання Ваших особистих даних, зокрема про Ваші права, див. нашу Політику конфіденційності.

Читати все
  • До цієї статті ще немає коментарів.

Адміністратором персональних даних є компанія WhitePress. Ваші персональні дані опрацьовуються з метою надання обраної послуги, а також для маркетингових цілей компанії WhitePress і пов’язаних із WhitePress осіб і організацій, зацікавлених у рекламуванні власних товарів чи послуг. Маркетингова мета бізнес-партнерів WhitePress охоплює, серед іншого, комерційну інформацію про конференції та навчання, пов’язані з контентом, опублікованим у вкладці Бази Знань. 

Правовою підставою для опрацювання Ваших персональних даних є: необхідність виконання договору, у якому користувач є стороною (ст. 6 п. 1 літ. b GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»), і законна мета, яку переслідують Адміністратор і його партнери (ст. 6 п. 1 літ. а GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»).

Користувачі мають такі права: право запитувати доступ до своїх даних, право виправляти їх, право видаляти дані, право обмежувати опрацювання та право на передачу даних тощо. Докладніше про опрацювання Ваших особистих даних, зокрема про Ваші права, див. нашу Політику конфіденційності.

Czytaj całość
Рекомендовані статті