Практичний посібник з Site Explorer від Majestic

Практичний посібник з Site Explorer від Majestic
Majestic – це незалежний інструмент, який збирає та аналізує дані з інтернету, та спрощує аналіз профілю посилань, які ведуть на сайт. За 24 години інструмент сканує понад одного мільярду URL-адрес, вивчаючи зв'язки між ними. Зібранні дані відображаються у звітах та резюме, що дозволяють вивчити тенденції ринку та зробити аналіз конкуренції.
Понад 17500 порталів, 13400 інфлюенсерів та 60 копірайтерів. Одна платформа.
Реєстрація

Site Explorer Preview від Majestic – з чого почати?

Найпопулярнішим інструментом від Majestic, про який ми поговоримо у даній статті, є Site Explorer Preview. Він надає велику кількість даних, щодо профілю посилань, які ведуть на досліджуваний сайт, та багато іншого:

  • Звідки ведуть посилання на домен,
  • Яка галузь (тематичність) вхідних посилань,
  • Якість профілю посилань,
  • Якорні текстові посилання,
  • Параметри dofollow/nofolow

Щоб розпочати роботу з інструментом, вистачить вписати назву домену, субдомену, конкретний шлях або URL, аналіз якого ми хочемо зробити. В залежності від нашого вибору система надасть нам дані, що стосуються всього сайту або певної його частини.

Majestic – вигляд головного інструмента Site Explorer для Onet.pl

Щоб виконати аналіз активних вхідних посилань, ми можемо скористатись свіжим індексом, який оновлюється щодня. Majestic дозволяє також перевірити історичні дані. Використовуючи опцію «Використати історичний індекс», ми зможемо переглянути історію доменів строком до 5 років.

Що означають коефіцієнти Trust Flow, Citation Flow та Flow Metric?

Дані, зібрані за допомогою інструмента Majestic, презентуються за допомогою авторських індикаторів потоку, що означають якість та кількість посилань. До так званих Flow Metric відносяться:

  • Trust Flow (TF) – оцінка якості та надійності сайту на підставі значимості посилань, які ведуть на сторінку. Його доповненням, яке дозволяє краще визначити профіль зворотніх посилань, є Citation Flow.
  • Citation Flow (CF) – показник, що вказує на якість сторінки на підставі кількості посилань, що ведуть на неї.
  • Topical Trust Flow– вивчає потік тематичних посилань. Даний параметр дозволяє вивчити тематичність сайту, поділяючи вхідні посилання на категорії за тематикою, до якої відносяться домени.

Дані показники виражаються у цифрах від 1 до 100. Чим вище показник, тим важливіша сторінка. Заведено вважати, що TF на рівні 20 є середнім показником. Нижчий показник означає нижчу якість сторінки. В ідеалі, обидва показники повинні бути на одному рівні або TF має бути вище ніж CF. У випадку, коли Citation Flow явно вище ніж TrustFlow, це буде сигналом для нас, що на домен веде велика кількість посилань низької якості. Найпопулярніші польські сайти мають показники Trust Flow та Citation Flow на рівні 60.

Домен, який має найвищий можливий бал це Google.com, чиї обидва показники отримали по 100 балів зі 100 можливих.

Показники Flow Metric для Google.com.

Трошки гіршими є показники для Facebook.com – 99 балів для TF та CF.

Показники Flow Metric для Facebook.com.

Як інтерпретувати точковий графік профілю посилань у Majestic?

Точковий графік профілю посилань презентує профіль посилань на сторінку у графічному вигляді. Кожна точка означає одне вхідне посилання. Вертикальна вісь показує Trust Flow посилання, а горизонтальна – його Citation Flow. Посилання найнижчої якості знаходяться знизу, у лівій частині, графіку, що означає їх низькі показники TF та CF. Чим вище довіра до посилання, тим ближче точка буде розташована до верхнього правого кута графіку (високі показники TF та CF). У випадку, коли велика кількість посилань має однакові показники TF та CF, крапка на графіку ставатиме темнішою.

Для кожного домену Majestic генерує два графіки: External Backlinks Link Profile (укр. Профіль Посилань: Зовнішні Зворотні Посилання) та Referring Domains Link Profile (укр. Профіль Посилань: Посилання на Домени). Перший – це мапа усіх вхідних посилань. Якщо з конкретного домену діятиме більше ніж одне посилання, то кожне з них відобразиться окремою точкою на графіку.

Порівняння графіків External Backlinks Link Profile (укр. Профіль Посилань: Зовнішні Зворотні Посилання) для доменів з різним рівнем довіри.

Графік 1 показує випадок, коли на сайт веде велика кількість посилань низької якості. Сайт, для якого була згенерована мапа посилань вище, має низький Trust Flow (20) та неприродньо високий Citation Flow (60).

Графік 2 показує потужний та відносно природний профіль посилань сайту з показниками TF 39 та CF 47. Збільшення участі посилань з вищим Citation Flow стосовно Trust Flow можна помітити на невеликому зміщенні точок у нижньому правому куті.

На третьому графіку ми бачимо профіль зворотніх посилань для одного популярного польського інформаційного сайту. Варто звернути увагу на той факт, що володіння великою кількістю зворотніх посилань низької якості є абсолютно природнім та стосується усіх, навіть найбільш надійних доменів.

Порівняння доменів Referring Domains Link Profile та External Backlinks Link Profile для сайту o2.pl.

«Профіль Посилань: Посилання на Домени» презентує довіру доменів, з яких походять вхідні посилання. Даний графік значно відрізняється від «Профілю Посилань: Зовнішні Зворотні Посилання», оскільки він вивчає TF та CF головного домену, тоді як потужність посилань, які надходять з підсторінок сайту, зазвичай нижча та залежить від внутрішнього зв'язку. Посилання, що веде на головну сторінку, завжди є набагато ціннішим, ніж посилання на підсторінку, розташовану десь у глибині внутрішньої структури сайту.

Як провести аналіз основних даних, представлених у Site Explorer від Majestic?

Перед тим, як почати аналіз, варто дізнатись, які саме елементи є найважливішими під час оцінки значення вхідного посилання. Варто звернути увагу на чинники, пов'язанні з доменом, з якого йде посилання: його параметри SEO, видимість у пошуковій системі, трафік сайту чи показник відмов. Такими ж важливими є елементи, пов'язанні з самим вихідним посиланням, а саме якірний текст, атрибут dofollow/nofollow або його контекст (оточення).

Давайте переглянемо аналіз сайту onet.pl.

Majestic – основні дані для onet.pl

Trust Flow домену становить 75/100, тоді як Citation Flow 68, а це означає, що до домену веде велика кількість посилань з високим рівнем довіри. Слід зазначити, що високі показники Trust Flow та Citation Flow – це ще не гарантія високої якості сайту. Ці дані було згенеровано незалежним від пошукової системи інструментом, а Google, під час проведення оцінювання вхідних посилань, звертає увагу на велику кількість інших чинників ранжування, які не враховуються вищезазначеним інструментом від Majestic. Наприклад, якщо ми аналізуємо лише параметри сайту, ми не отримаємо інформацію про вхідні посилання: чи розташовані вони біля спаму, чи походять з нижнього колонтитула, чи це редакційні посилання.

Topical Trust Flow демонструє нам, що 25% доменів, на яких містяться посилання на сайт, пов'язанні з тематикою «Комп'ютери та інтернет». Інші посилання надходять з сайтів, які належать до категорій, що пов'язані з новинами, музикою, мистецтвом, спортом, наукою або категорій, що позиціонуються, як регіональні.

Topical Trust Flow від Majestic для onet.pl.

Ми також можемо отримати більш детальну інформацію для кожної з тематик, таку як кількість посилань чи самих доменів. Деталізовані дані можна знайти на вкладці Тематика.

Кількість посилань та доменів, які ведуть на onet.pl, розташованих на сайтах, чия тематика це «Комп'ютери та інтернет».

Дослідження вхідних посилань за допомогою Majestic

Одна з найважливіших функцій Majestic – це можливість проведення аналізу та завантаження усіх посилань, що ведуть на даний домен.

У головному вікні (Підсумок) ми можемо побачити:

  • Зовнішні зворотні посилання – це усі посилання, що ведуть на сайт, який ми аналізуємо,
  • Посилання на домени – вказує кількість унікальних доменів, що ведуть на сайт, який ми вивчаємо,
  • IP посилання – кількість IP-адрес з яких походять посилання,
  • Посилання на підмережі – число вказує на підмережі класу С, на яких припарковано домени, які у свою чергу посилаються на сайт, що ми аналізуємо.

Усі дані ми можемо порівняти та завантажити як для поточного, так і для історичного індексу сайту. Темно-синя лінія – це графік, що показує зміну даних протягом семи останніх оновлень індексу інструменту. Як бачите, тенденція усіх елементів зростає.

Кількість зворотніх посилань, посилань на домени, IP та посилань на підмережі для Onet.pl

Більш детальні дані можна знайти у розділі «Список зворотніх посилань» на вкладці «Підсумок». Для домену onet.pl вони такі:

Детальний список зворотніх посилань для onet.pl, відповідно результатам Majestic.

Інструмент підсумовує кількість вхідних посилань, які походять з унікальних підсторінок, вказує кількість додаткових посилань (підраховується кожне посилання, включно з підсторінок, на яких знаходиться більше ніж одне посилання на сайт), а також загальну кількість зворотніх посилань. Інтуїтивно зрозумілі діаграми, що знаходяться нижче, дозволяють почергово визначити:

  • Скільки посилань було видалено під час останньої перевірки роботом індексування Majestic,
  • Яким є співвідношення кількості посилань від основного домену до тих, що походять з підсторінок,
  • Кількість безпосередніх посилань (прямих) та посилань з переадресацією (непрямих),
  • Співвідношення кількості посилань з параметрами dofollow відносно посилань із параметром nofollow,
  • Посилання з сайтів, захищених через протокол HTTPS та сайтів, що мають протокол HTTP.

Останні два графіки поділяють посилання за типом зворотніх посилань:

  • Текстові посилання,
  • Переадресація за допомогою 301, 302 або метатегу Refresh,
  • Посилання, що знаходяться у зображеннях,
  • Зворотні посилання, знайдені у FRAME/IFRAME (рідко використовується).

Кільцева діаграма, яка демонструє поділ окремих якорів, що посилаються на Onet.pl

Як тільки ми дізнаємось, які посилання ведуть на сайт, що ми досліджуємо, та звідки вони беруться, ми зможемо розглядати один з найважливіших елементів, з якого складається посилання, а саме текст. Текст, на який можна натиснути (який є частиною гіперпосилання), є одним із ключових елементів стратегії SEO. Найважливішими видами якірних текстів є:

  • Exact Match Link (EML) – містить ключову фразу з точною відповідністю,
  • Брендований якір – містить назву бренду або домену сайту,
  • Загальний якір – посилання, що містить такі фрази: «тут», «переглянути більше», «переконайтесь самі».
  • Посилання url – якорем є саме посилання, що веде на сторінку.

Найбільший вплив на позицію сайту, для ключових фраз, мають EML посилання. На жаль, занадто високий коефіцієнт EML посилань може змусити Google накласти штраф на прив'язану сторінку. Тому ми повинні насторожитись, якщо навіть 5% посилань це Exact Match. Як бачите на графіку вище, на прикладі посилань, що ведуть на onet.pl, найбільші поділи мають брендовані якорі, родові якорі та URL.

Аналізуючи вхідні посилання на сайт, ми не можемо не звернути увагу на графік, що показує усі останні зміни, які відбулись у профілі посилань. Графік нижче демонструє не сукупні дані, що означає приріст посилань за обраний час. Варто пам'ятати, що ці дані не демонструють увесь профіль посилань. Стабільне зростання посилань – це природня ситуація. А ось значний приріст посилань за короткий термін повинен викликати занепокоєння в нас.

Історія зворотніх посилань для onet.pl, відповідно результатам Majestic.

Ми можемо зробити аналіз даних про зростання посилань не лише для окремих зворотніх посилань, але й для самих доменів, що мають відношення до сайту, який ми аналізуємо (Referring domain).

Історія Referring Domain для onet.pl, відповідно результатам Majestic.

Ще більше інформації про зворотні посилання ми можемо знайти в наступному розділі на вкладці Підсумок, де знаходиться інформація про вихідні посилання з урядових доменів (gov) та освітніх (edu). Це рідкісні домени, призначені виключно для наукових та державних установ, які можуть збільшити значення посилання, що веде до них.

Наступна частина звіту, що варта вашої уваги – це розділ Мови. Яке значення для посилання має мова прив'язаної сторінки? Більшість або значна кількість посилань з сайтів на іноземних мовах можуть вказувати на спамерські профілі вхідних посилань. Природні зворотні посилання будуть в основному вести зі сторінки на рідній мові.

Зворотні посилання для onet.pl, що ведуть з сайтів на різних мовах.

Запам'ятайте: Чим більша диверсифікація окремих елементів, тим природніше профіль посилань, що ведуть на сайт!

Що таке контекст посилань, представлених через Majestic?

Контекст посилання складається з усіх знайдених елементів на підсторінці, що його містить. Тут ми враховуємо усе: кількість та тематичність контенту, який його оточує, графічні елементи, інші посилання (внутрішні та зовнішні), а також розташування посилання у структурі підсторінки (високо, низько, нижній колонтитул, заголовок).

У розділі «Контекстові посилання» на вкладці Підсумок Majestic можна побачити контекст вхідних посилань з найвищою оцінкою. Ми однаково розуміємо як TF, так і CF окремих посилань, а Щільність Зв'язку ми бачимо, як виражений відсоток щільності посилань, що оточує наш якірний текст. Високий показник Щільності посилань означає, що посилання, яке ми вивчаємо, знаходиться в оточені групи посилань. Така ситуація часто виникає, коли посилання розташоване на сторінці навігації, у заголовку, нижньому колонтитулі або на сторінці категорій. Це може вказувати на спамерський характер посилання. Низька щільність зв'язку означає, що ми маємо справу з одним посиланням, оточеним контентом.

Аналіз контексту посилань, що ведуть на onet.pl, відповідно результатам Majestic.

Majestic дозволяє нам сортувати списки відповідно до різних типів контенту. Тобто редакційні посилання (що мають низький показник Щільності Посилань), посилання з виском показником Щільності Посилань, посилання що містять конкретний якірний текст з параметром nofollow, а також ті, що оточено контентом польською мовою. Вкладка Контекст дозволяє завантажувати та аналізувати дуже складні дані про розташування посилань на прив'язаних підсторінках. Нижче ми представляємо сторінку для зворотніх посилань з параметром nofollow.

Вкладка «Контекст» для onet.pl, відповідно результатам Majestic.

Majestic дозволяє нам аналізувати Щільність Зв'язку сайту, відображаючи дані у вигляді графіку.

Щільність Зв'язку посилань, що ведуть на Onet.pl

Що ще ми можемо зробити в інструменті Majestic?

Складний інструмент, яким є Majestic, пропонує нам ще більше деталізованих даних, які ми можемо проаналізувати та завантажити. Тут варто згадати, що він дозволяє нам не лише генерувати звіти, після ретельного аналізу профілю зворотніх посилань, але й дає можливість експортувати їх у різних форматах (Excel, CSV, TSV та Google), що дозволяє нам більш детально вивчити профіль посилань.

  • Порівняння доменів

Інтернет – це складне середовище, тому на позицію домену, який ми досліджуємо, має вплив ціле оточення, а саме сайти конкурентів. Чим сильніша конкуренція, тим складніше досягти високих позицій за найважливішими ключовими фразами сайту. При побудові стратегії лінкбілдінгу необхідно провести аналіз конкуренції.

Аналіз конкуренції для onet.pl.

Majestic дозволяє порівняти до 10 конкуруючих доменів, презентуючи для них усі оговорені вище дані у читабельному вигляді, тобто у вигляді таблиці. Окрім показників «Показників Потоку» ми можемо порівняти історію, кількість або тематичність зворотніх посилань.

  • Конкуренція – пов'язані сторінки

Як знайти конкурентів домену, що перевіряється? Тут нам допоможе вкладка «Пов'язанні сторінки». Звичайно, що крім перевірки 100 найбільших конкурентів, ми знайдемо тут інформацію про їх «Показники Потоку», тематичність та контекст.

Конкуренти сайту onet.pl, відповідно результатам Majestic.

  • Вкладка Ref domain

Тут ми знайдемо список усіх доменів, пов'язаних з сайтом, що наразі перевіряється. Ми можемо фільтрувати їх, за TF, CF, кількість. зворотніх посилань та доменів, доменів найвищого рівня (.pl, .com, org.pl, net.pl, тощо), тематикою або мовою. Більш вимогливі користувачі можуть скористатись розширеними можливостями фільтрування даних.

Вигляд вкладки Ref Domain для onet.pl.

  • Зворотні посилання

Подібний детальний аналіз ми можемо згенерувати лише для вхідних посилань. Також важливо, що на цій вкладці ми маємо можливість завантажити список усіх посилань на сайт, які було знайдено системою Majestic. Інструмент показує набагато більше зворотніх посилань, ніж інструмент від Google – Google Search Console.  Це особливо важливо, коли ми хочемо позбутись небажаних вхідних посилань, через файл Disavow.

Вигляд вкладки Зворотні Посилання для onet.pl.

  • Нові та втрачені посилання

Подібно до конкуруючого інструменту, а саме Ahrefs, Majestic надає нам дані про нові та втрачені зворотні посилання. Збільшення та зменшення кількості посилань додатково представлені на гістограмі, дозволяють швидко оцінити поточні зміни в профілі посилань.

Нові Зворотні Посилання для onet.pl, відповідно результатам Majestic.

  • Якірний текст

В інструменті неможливо також пропустити обширні дані про якірний текст. Вибагливі користувачі можуть перевірити до 1000 якірних текстів з якими пов'язаний сайт, що перевіряється. Як додаток, до можливості фільтрування даних, ми можемо згенерувати Word Cloud для найпопулярніших слів та фраз, знайдений в якорях зворотніх посилань.

Вкладка Якірний Текст для onet.pl – Majestic.

Підсумок

Що таке Majestic?

Це потужний інструмент, що дозволяє проводити глибокий аналіз зворотніх посилань обраного сайту. Представлені дані збираються системою Majestic, яка постійно сканує мережу. З його допомогою ми можемо не лише генерувати звіти, але й завантажувати неопрацьовані дані, які ми будемо додатково аналізувати. Щоб полегшити процес оцінювання значення посилання, Majestic створив власні параметри – Trust Flow, Ciation Flow та Topical Trust Flow. Ми можемо переглянути як поточні дані, так й історичні дані строком до 5 років.

Для кого?

Завдяки тому, що Majestic є інтуїтивно зрозумілим, його можуть використовувати не лише люди, які щодня працюють з SEO, але й не спеціалісти, які власноруч займаються SEO для свого сайту. Єдиною перешкодою може стати ціна, яка не є низькою для польського ринку.

Скільки коштує Majestic?

Наразі доступно три плани з щомісячною оплатою:

  • LITE – 49,99 Євро,
  • PRO – 99,99 Євро,
  • API – 399,99 Євро.
Ваші коментарі (0)
Редакція WhitePress має право видаляти коментарі, які ображають інших людей, містять нецензурну лексику або не стосуються теми обговорення.

Адміністратором персональних даних є компанія WhitePress. Ваші персональні дані опрацьовуються з метою надання обраної послуги, а також для маркетингових цілей компанії WhitePress і пов’язаних із WhitePress осіб і організацій, зацікавлених у рекламуванні власних товарів чи послуг. Маркетингова мета бізнес-партнерів WhitePress охоплює, серед іншого, комерційну інформацію про конференції та навчання, пов’язані з контентом, опублікованим у вкладці Бази Знань. 

Правовою підставою для опрацювання Ваших персональних даних є: необхідність виконання договору, у якому користувач є стороною (ст. 6 п. 1 літ. b GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»), і законна мета, яку переслідують Адміністратор і його партнери (ст. 6 п. 1 літ. а GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»).

Користувачі мають такі права: право запитувати доступ до своїх даних, право виправляти їх, право видаляти дані, право обмежувати опрацювання та право на передачу даних тощо. Докладніше про опрацювання Ваших особистих даних, зокрема про Ваші права, див. нашу Політику конфіденційності.

Читати все
  • До цієї статті ще немає коментарів.

Адміністратором персональних даних є компанія WhitePress. Ваші персональні дані опрацьовуються з метою надання обраної послуги, а також для маркетингових цілей компанії WhitePress і пов’язаних із WhitePress осіб і організацій, зацікавлених у рекламуванні власних товарів чи послуг. Маркетингова мета бізнес-партнерів WhitePress охоплює, серед іншого, комерційну інформацію про конференції та навчання, пов’язані з контентом, опублікованим у вкладці Бази Знань. 

Правовою підставою для опрацювання Ваших персональних даних є: необхідність виконання договору, у якому користувач є стороною (ст. 6 п. 1 літ. b GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»), і законна мета, яку переслідують Адміністратор і його партнери (ст. 6 п. 1 літ. а GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»).

Користувачі мають такі права: право запитувати доступ до своїх даних, право виправляти їх, право видаляти дані, право обмежувати опрацювання та право на передачу даних тощо. Докладніше про опрацювання Ваших особистих даних, зокрема про Ваші права, див. нашу Політику конфіденційності.

Czytaj całość
Рекомендовані статті