100 SEO-спеціалісток України

100 seo спеціалісток україни
SEO – це непроста галузь, що динамічно розвивається, проте в ній досі домінують чоловіки. І все ж жінки-спеціалістки мають абсолютно такий же успіх у ній, просто їх менше. На щастя, ситуація змінюється з року у рік, і з нагоди Міжнародного Жіночого Дня ми хочемо це довести. Для цього ми використовуємо не тільки сухі дані, - про свою роботу нам розповіли півсотні SEO-спеціалісток України.
Понад 22750 порталів, 12000 інфлюенсерів та 410 копірайтерів. Одна платформа.
Реєстрація

Представляємо вам 50 чарівних доказів зростаючої сили жінок у SEO! В Україні кількість жінок, що працюють в цій галузі, з кожним роком збільшується. Ще не так давно було досить складно зустріти жінок на посаді SEO-шника, так само як і на галузевих заходах, але сьогодні вони довели, що не лише чоловіки можуть завоювати високі позиції у Google. 

Ми з задоволенням спостерігаємо за гендерними змінами в області SEO, але до рівного рівня можливостей розвитку, а значить і заробітної плати, ще далеко. Чому?

infografika – jakie są przyczyny małej liczby kobiet w branży SEO / IT

Причин декілька. Жінки мають справу із багаторічною гендерною нерівністю та стереотипами щодо культурних ролей, які значною мірою не мають нічого спільного з реальністю сьогодення. Ті, хто обіймають посади в IT-галузі, досі повинні спочатку довести свої вміння, мати ряд рекомендацій або діяти «тихо» на задньому фоні команди, щоб гендер не викликав занепокоєння щодо кваліфікації.

Це наслідки упереджень. Насправді чоловіки, які працюють щодня поруч із жінками, стверджують, що вони демонструють такий самий професіоналізм і кваліфікацію, як і чоловіча частина колективу. 

SEO – це чоловіча галузь?

Згідно з рейтингом за 2020 рік, в списку 140 найвпливовіших SEO 104 чоловіки і лише 36 жінок. А звіт MOZ.Inc показує, що у Східній Європі відсоткове співвідношення чоловіків SEO-фахівців до жінок становить 66% до 34%. Також цікаво, що в щорічний рейтинг Mastercard Index of Women Entrepreneurs (MIWE), який оцінює найбільш комфортні країни для жінок-підприємців, у 2020 році Україна взагалі не потрапила до першої п’ятдесятки.

Загальновизнана думка про те, що жінки більше схильні до гуманітарних наук, по-перше, не відповідає дійсності, а по-друге, просто образлива. І хоча в класичному розумінні SEO відноситься до точної й аналітичної сфери, більшість SEOшників визнають, що сьогодні гуманітарні здібності в парі з креативністю високо цінуються в даній професії. Проте гендерні стереотипи все ще існують.

infografika- kobiety w branży IT w liczbach

Не треба йти далеко за прикладом, – наприкінці 2019 року онлайн-платформа People Per Hour, яка об'єднує бізнес і фрілансерів, запустила рекламу з гаслом "YOU DO THE GIRL BOSS THING. WE'LL DO THE SEO THING"(«Ви робите те, що роблять дівчата-боси. Що ж, зробіть те, що роблять SEO-шники»). Управління рекламних стандартів (ASA) протягом тижня отримало дев'ятнадцять скарг, після яких цю рекламу заборонили. People Per Hour прибрали з гасла слово «дівчата» і перепросили.

Які перспективи для професійного розвитку жінок в SEO?

Незалежно від гендеру та індивідуального потенціалу, рецепт успіху завжди один: відточування здібностей і робота над тими сферами, де вам найскладніше. А робота в SEO дає можливість об'єднати різні навички: технічні аспекти, аналітику, контент-маркетинг, лінкбілдінг та комунікацію з клієнтами.

Щобільше, в деяких сферах SEO увага до деталей, терпіння і прекрасна організація роботи – це ті риси, що сприяють реалізації та завершенню проєктів на дійсно високому рівні. Звичайно, дані про сайти й знання конкурентів – це важливо, але коли мова йде про прийняття правильних рішень щодо SEO-стратегії, то тут інтуїція і здатність робити прогнози виходять на перший план.

Infografika – co wyróżnia kobiety w pracy z mężczyznami w seo

Учасниці нашого спецпроєкту згодні: в SEO є місце для професійного зростання жінок. Фахівці, лідери компаній і агенцій підкреслюють те, наскільки різні спеціалізації в даній галузі й чому бажання вчитися і розвиватися важливіше, ніж гендер співробітника. Сьогодні набагато краще працюють компанії, особливо у сферах IT і маркетингу, з гендерно змішаними команди, які складаються як із чоловіків, та і з жінок.

Перш ніж перейти до історій наших героїнь, ми, команда WhitePress Ukraine, хочемо висловити подяку кожній з них за чесність, відкритість і бажання змінювати усталені гендерні стереотипи на сучасний підхід і рівні можливості для кожного.


Зрештою переконайтеся самі – представляємо дуже різних, але однаково професійних спеціалісток в області SEO з різних куточків України. Ось вони, сміливі, амбітні й працьовиті жінки в SEO! Всі учасниці подані в алфавітному порядку – для полегшення навігації по сторінці ми додали нижче інтерактивний зміст сторінки:

Коментарі наведені зі зберіганням стилю та пунктуації авторів

А  Б  В  Г  Д  Є  Ж  К  Л  М  О  П  Р  С  Т  Ч  Ю 

oksana artyushenko

Оксана Артюшенко

SEO спеціаліст у Імпульс Дизайн

Роки в SEO: 10

Цікавий факт: Зі шкільних років я не особливо любила писати твори і все таке. Але чим би я не займалася, результатом є публікації в журналах і на сайтах мого авторства. Та й на сайтах клієнтів маса статей, створених за моєю структурою текстів на декількох мовах, включаючи німецьку, якої я не знаю взагалі :)

Я працювала менеджером у торговій компанії, для якої підняла сайт і стала пробувати залучати клієнтів з пошуку. Холодні дзвінки не були моєю улюбленою стратегією, значно більше мені подобалося отримувати клієнтів так, що б вони самі приходили. Потім була робота в косметичній компанії, де теж зробила подібне: підняла 5 сайтів і привела продажі, хоча це і не було моєю роботою. Просто більше робити це було нікому. У той момент я вирішила, що, пора піти, фундаментально вивчитися і змінити кар'єру. Зараз у мене є кілька клієнтських проектів і кілька своїх. З точки зору професійних планів - продумую свій власний багатомовний агрегатор з просуванням відразу по декількох країнах.

Щодо гендерного питання, то, насправді, тут все по різному. Є компанії, де жінкам дають гарний розвиток, якщо у них є задатки для цього, а є ті, де дівчат відправляють на рутинні проекти. Не можна сказати що тих чи інших більше. Тут я вважаю так: немає розвитку - міняй компанію на більш комфортну. 

Але в плані роботи все залежить від людини. В основному дівчата, що мають  технічний склад розуму і освіту нормально вливаються в SEO і добре працюють, у тому числі і в технічному SEO. А гуманітарії часто краще ладнають з контентом. 

Соціальні мережі: Facebook

anna boyko

Анна Бойко

CMO | SEO Team Lead у Zefirity

Роки в SEO: 7

Цікавий факт: Я - вічний студент, адже завжди проходжу курси, щоб підняти професійний рівень. Наприклад, закінчила курси від WebPromoExperts SEO на Захід, пройшла курс AWS Business Professional (Digital), зараз проходжу курси з PM та вивчаю психологію.

Свій шлях у SEO я почала з 2014 року, навчаючись ще на 5 курсі ЛНУ. Подруга скинула електронну книгу "The Art of SEO", кожен розділ якої я детально розбирала та дуже багато гуглила. Мені сподобалось і дуже хотілось спробувати все на практиці, тому я приєдналась до команди львівської ІТ компанії Ubraine (мин.Betedo). Перший проект - інтернет-магазин промислових верстатів. Щоб добре зробити пошукову оптимізацію багато вивчала технічну термінологію і, як не дивно, клієнт був задоволений ростом позицій та трафіку. Пізніше, я очолила відділ інтернет-маркетингу в цій компанії. Завжди хотіла себе спробувати у ролі викладача і після двох років практики у SEO стала викладати на львівських курсах Nicos LTV курс з SEO та основ інтернет-маркетингу.

Наступний етап розвитку розпочався у 2019 році, коли вдалось вивести сайт однієї ІТ компанії  в ТОП 10 за пріоритетними ключовими словами в Америці. З 2020 року разом з партнерами працюю над розвитком вже власної компанії Zefirity. Паралельно розвиваючи ще напрямок викладання (зараз викладаю в ITEA). Мої професійні плани на майбутнє - це продовжувати розвиток нашої команди з інтернет-маркетингу та запустити власні онлайн курси з SEO просування.

Жінки у SEO завжди були, є і будуть. Люблю працювати у жіночій команді з інтернет-маркетингу. Більшість з моїх студентів - жінки.

Соціальні мережі: LinkedInFacebook

oksana bordyakova

Оксана Бордякова

Senior Seo Specialist у McDonald Paper & Restaurant Supplies

Роки в SEO: 8

Цікавий факт: Інколи приховую свою посаду, щоб уникнути запитань: "о, а як це працює? а скільки коштує бути в топі?а скільки часу потрібно для топ-1"? На фразу "Я в цьому нічого не розумію" я зазвичай відповідаю: "Чудово, для цього є я".

Ще на зародженні популярної ідеї "хочу в IT", я дуже туди захотіла. Почала моніторити вакансії, які могли б мені підійти. Роботу знайшла швидко, основною вимогою було знання англійської мови. І тоді, в 2013 році, я почала працювати як Outreach Specialist: писала власникам сайтів пропозицію розмістити статтю на актуальну тему разом з посиланням на основний сайт. 

Далі я стала Junior Seo, почала займатися просуванням сайтів, з часом стала Middle Seo Specialist. Потім в декількох компаніях працювала с PBN (Private Blog Networks), зараз займаюся pbn на фрілансі, як просуванням, так і роблю сайти "під ключ". Мала свою команду. Зараз працюю в B2B проєкті, це новий для мене крок і цікавий досвід. В планах свій інтернет-магазин з нуля - від розробки до просування

Робота Seo дає багато можливостей - працювати на фрілансі, брати окремі проєкти на просування, вона не прив'язується строго до робочих годин. Тому це чудова професія для жінки, яка дає змогу гармонійно поєднувати роботу з іншими цілями в житті, в тому числі з материнством.

Соціальні мережі: LinkedInFacebook

kateryna borodina

Катерина Бородіна

SEO Team Lead у Boosta

Роки в SEO: 6

Цікавий факт: Моя перша робота була пов'язана з чищенням свіжої риби на одному з заводів в США. Так що тепер я знаю, як обробити рибу за 20 секунд.

Почала працювати в агентстві Netpeak на посаді Junior SEO. Доросла до Middle фахівця, працювала над клієнтськими проектами в основному для ринку СНД. У 2018 році влаштувалася в Boosta і вже тут отримала посаду Team Lead. Команда працює з проектами на англомовні ринки. SEO та в цілому Digital маркетинг люблю за безмежні можливості розвитку. Ми постійно прокачуємо свої знання, проходимо курси, ділимося знаннями на внутрішніх лекціях, навіть сама робота з проектом часто змушує розбиратися з питаннями, з якими раніше навіть не стикався. Це дуже мотивує завжди йти вперед і не зупинятися на досягнутому.

Не можу говорити про всю сферу, буду грунтуватися тільки на тому, що бачу в нашій компанії і серед своїх знайомих. Здається, що жінок в SEO з кожним роком стає все більше і більше. В нашій команді, наприклад, дівчат більше, ніж хлопців. Всі стереотипи пов'язані з тим, що жінкам важче даються технічні завдання, розбиваються об факти - ми круто справляємося з усім, що є в SEO - від перевірки контенту, до налаштування аналітики і аналізу великих обсягів даних, від стратегій лінкбілдінга, до складання розгорнутих ТЗ для розробників.

Соціальні мережі: LinkedInFacebook

 

Маргарита Вартова

SEO Specialist у Semalt

Роки в SEO: 4

Все почалось з курсів по SEO оптимізації, після яких я вирішила шукати роботу в цій сфері. Перший досвід - на посаді linkbuilder-а в компанії Boosta. На жаль, виявилось, що на той момент вони наймали людину на 2 000 грн заробітної плати і не хотіли нічому навчати. Після "поради" мого керівника про те, щоб я забула про свої амбіції, я вирішила рухатись далі і перейшла в компанію Semalt, де й працюю вже 4 роки. 

Зараз у мене є моя команда, 50 проектів в підпорядкуванні і крутий досвід. Прийшовши майже без досвіду, сьогодні я проводжу лекції по SEO і навчаю молодих спеціалістів, які приходять до нас працювати. Мрію й надалі розвиватись професійно і бути SEO-спеціалістом  e своїх власних проектах.

Гадаю, що чоловіки в seo індустрії мають більші шанси досягти керівних посад, але треба йти проти системи і показувати, що жінки seo-спеціалісти -- це не міф.

karolina velichko

Кароліна Величко

SEO Specialist у GambLizard

Роки в SEO: 5

Цікавий факт: Нещодавно один SEO спеціаліст з Франції написав дуже кумедне запитання "You are the Boss of SEO offsite at GambLizard?.." Ніколи не могла б подумати, що мене будуть називати SEO Boss - це мене дуже розвеселило.

Починала свою карєру лінкбілдером, займалась аутрічем і постингом статтей на різних ресурсах (в основному на ринок США). Оскільки команда була не дуже великою, мене залучали ще до задач по SEO і згодом я змінила професію.

Під час карантину перейшла на окремий проект в ніші Igaming. Працюю там вже більше 6 місяців. Починали з самого нуля, і на даний момент отримали непоганий результат, тож  не плануємо зупинятися. Я дуже рада, що змогла реалізувати себе в такому проекті і подолати всі перешкоди. З професійних планів - це, перш за все, сформувати свою міцну, дружню і професійну команду, щоб розвивати проект в геометричній прогресі і поступово переходити на стежину менеджменту.

Я вважаю, що на даний момент на ринку серед SEO спеціалістів немає домінантних сторін. Єдине, що відрізняє нас від чоловіків - це те, що ми більш стримані і менше ділимось своїми успіхами. Тому, закликаю бути більш рішучими і ділітися досвідом.

Соціальні мережі: LinkedIn

vera vergeles

Валерія Вергелес

SEO specialist у Semalt

Роки в SEO: 4,5

Цікавий факт: Не можу встояти перед подорожами в нові країни, караоке, танцями, цікавими книгами та картинами за номерами.

Починала з написання seo-текстів ще в університеті. Згодом вирішила відновити зв'язок з цією сферою і спробувати себе в ній реалізувати, відгукнувшись на вакансію seo-спеціаліста. Наразі продовжую розвиватись та самовдосконалюватись як у професійному, так і в особистому плані. Маю багато цікавих проектів із найрізноманітніших ніш та країн. Планую підкорювати нові вершини, відкривати для себе нові знання і реалізовуватись в усіх можливих напрямках. 

SEO - це чудова нагода реалізуватись у професійному плані для кожної дівчини. Головне - мати бажання розвиватись. Робота потребує максимальної відданості, посидючості та зосередженості, але при досягненні поставлених результатів, розумієш заради чого ти працюєш.

Соціальні мережі: LinkedInFacebook

lubov voychenko

Любов Войченко

SEO Specialist у ADS group

Роки в SEO: 1

Цікавий факт: Завжди позитивний, але холодний підхід до кожного проекту

Потрапила в команду ще 4 роки тому копірайтером, потім стала редактором. Зараз поєдную редакторську діяльність із SEO.

Вважаю, що якщо жінкам подобається те, що вони роблять, то вони зроблять все блискуче!

Соціальні мережі: Facebook

olena voskobojnik

Олена Воскобойник

Head of SEO в Netpeak

Роки в SEO: 7

Цікавий факт: Я завжди говорила і думала, що я «південна» людина: люблю тепло, море, сонце, нікуди не поїду зі своєї Одеси. В цьому році я вперше побачила зимові гори і це повністю перевернуло мій світ і подарувало мені нову «зимову любов».

Я перейшла в SEO зі сфери проектування слабкострумових систем і щиро здивувалася різноманітності робіт по оптимізації проектів. Прийшла в агентство новачком в 2014 році. За два роки зросла до middle, почала вести проекти і менторити інших. Потім перейшла в штаб департаменту SEO і протягом деякого часу займалася синхронізацією процесів відділу з нашим болгарським офісом, працювала по налагодженню процесів в департаменті, а також займалася самим продуктом SEO. Вже більше року працюю керівником відділу, занурюючись в менеджерську діяльність - більше працюю зі співробітниками, займаюся оперативним управлінням, наймом, плануванням і розподілом навантаження.

У нашому департаменті 55% жінок і 45% чоловіків. На прикладі свого відділу бачу, що дівчаткам складно через свою емоційність (адже робота досить стресова), складніше даються технічні аспекти. Це компенсується такими якостями як цілеспрямованість, працездатність, уважність і терпіння. Також  жінки більше здатні до співпраці, тому з них виходять хороші тімліди і та управлінці.

Соціальні мережі: LinkedIn

nataly havrysh

Наталя Гавриш

Head of content у The Right Hairstyles

Роки в SEO: 4

У SEO я відколи почала працювати у сфері написання контенту. Було важливо, щоб мої статті були цікавими не лише читачам, а й пошуковим мережам, і приносили максимум органічного трафіку клієнтам. Згодом, коли почала працювати над власним проектом, сайтом-блогом на тематику написання есе, дослідила багато інших аспектів SEO оптимізації. Тепер використовую знання SEO при складанні технічних завдань авторам та при розробці стратегій контент маркетингу. Обожнюю аналізувати показники Search Console, щоб покращити позиції кожної статті та сторінки, а також креативити з обміном лінками. 

SEO-індустрія дуже цікава для жінок, адже дозволяє працювати віддалено, а отже створювати той самий ідилічний баланс між роботою та сім’єю. Жінки для SEO це теж скарб (як і для інших індустрій), адже думають ширше. Ми взагалі звикли жартувати, що Google алгоритми, як жінки - іноді здається, що стратегія не діє, але коли робиш правильні речі, вони обов’язково розтоплюють серце пошукових мереж. 

Соціальні мережі: LinkedInFacebook

anastasia hergun

Анастасія Гергун

SEO Specialist у Bitmedia

Роки в SEO: 4,5

Цікавий факт: Коли мене питають, чи не набридло тобі робити крауд і аутріч, я відповідаю: "Я роблю його краще за всіх і дорого! Вам не набридло платити за це так багато?"

Прийшла стажером у відділ маркетингу компанії BOOSTA, і лише там дізналася, що таке SEO. Спочатку я подумала : "Та ні, це не те, що я собі уявляла", але мене переконали, що все вийде. Я працювала в декількох нішах, здебільшого працюю з західними проектами; просувати на західному ринку важче, але й цікавіше. 

Для мене SEO - це частина маркетингу компанії або продукту, тому в планах - інтеграція саме в маркетингову складову проекту. Робота з брендом, репутацією бренду, соціальний маркетинг і бренд-комунікації в поєднанні з топовими позиціями за ключовими запитами - це для мене показник успішного SEO спеціаліста. До цього я прагну. А ще - хочу продемонструвати, що дівчата теж можуть бути ТОП-овими сеошницями! Поки що стереотип стосовно "слабких" SEO-спеціалістів - дівчат існує, і він дуже очевидний, навіть на етапі інтерв'ювання на вакантну позицію.

Жінки в SEO-індустрії, насправді, взяли на себе величезну частину роботи. Якраз ту, яку чоловіки-сеошники не вважають важливою. Контент - так, в основному складають ТЗ і пишуть жінки, посилання (о, боги! Так, вони працюють) роблять жінки, аутріч - переважно теж жінки. Проте, останніми роками на курсах дата-аналітиків, Python, або Google Analytics PRO все більше саме жінок. Це означає, що дівчат в SEO більше, ніж раніше, і це, безумовно, круто!

Соціальні мережі: LinkedInFacebook

galina golicina

Галина Голіцина

Senior SEO Specialist у 42DM

Роки в SEO: 6

В минулому я працювала юристом, але народження дітей змінило мої плани і подарувало нові можливості. Після декретної відпустки я влаштувалася на посаду лінкбілдера в одну німецьку компанію, оскільки вільно володію шведською та німецькою мовами. Там я поволі вчилася новому, експериментувала та набралася досвіду. Наразі займаю посаду Senior SEO Specialist у дуже прогресивній маркетинговій агенції 42DM. У майбутньому планую розширити свою експертизу на інші канали digital маркетинга. 

SEO потребує чималих аналітичних здібностей, та є все ж більш гуманітарною спеціальністю. Не секрет, що більшість дівчат обирають саме гуманітарні, а не технічні професії.

viktoria goloverda

Вікторія Головерда

SEO Team Lead у Netpeak Agency

Роки в SEO: 5

Цікавий факт: SEO настільки сильно увійшло в моє життя, що навіть свого майбутнього чоловіка я зустріла в цій сфері. Ось так і живемо - сімейство сеошників

5 років тому, без досвіду, я вирішила "увійти в айті" і шукала для себе оптимальний напрямок. Зупинилася на SEO - тоді мені здалося це цікавим і складним, і я не помилилася. Так я потрапила на посаду Junior в Netpeak. Було не просто: потрібно постійно вивчати багато нової інформації і бути в тонусі - адже навколо так багато крутих хлопців! За три роки я пройшла шлях від Junior до Team Lead. Зараз в моїй команді 7 крутих фахівців, ми просуваємо нестандартні проекти на СНД і західні регіони. Також ми з моїм колегою запустили курси SEO Friendly, де вчимо новачків основам. Мені дуже подобається те, чим я займаюся. До сих пір я стикаюся зі складними завданнями, і з задоволенням їх вирішую. В SEO дуже багато можливостей проявити себе! 

Зараз професія SEO фахівця набирає все більше популярності серед жінок. Навіть у моїй команді дівчат більшість. Я вважаю, що це здорово, і стать ніяк не повинна впливати на вибір професії або на розмір окладу. До речі, хлопці з Serpstat провели дуже круте дослідження на цю тему, яке, на жаль, підтверджує те, що різниця все-таки є.

Соціальні мережі: LinkedInFacebook

alina horbach

Аліна Горбач 

SEO Specialist, NDA

Роки в SEO: 4

Цікавий факт: У школі була відмінницею і бакалаврат закінчила з червоним дипломом. Але на першому курсі отримала трійку за залік з предмету «Інформаційні системи і технології». Як бачимо, SEO фахівцем це мені не завадило стати)

Свій шлях у SEO починала з онлайн курсів EMPO і палкого бажання стати Junior SEO, маючи тільки теоретичні знання, але абсолютно не маючи досвіду. Так я пройшла співбесіду в одну з відомих на той момент SEO студій, де перші кілька місяців працювала як семантик (тобто займалася в основному тільки підбором і кластеризацією ключових слів). Пізніше у мене з'явилися перші самостійні проекти по e-commerce. 

Після студії я працювала з висококонкурентними нішами на СНД ринку, де мені вдалося створити і оптимізувати велику кількість проектів. Це був цікавий досвід створення проектів з 0 і доведення їх до топ-1. Зараз продовжую працювати з конкурентними нішами, але вже на західні ринки. З планів - постійний пошук нестандартних рішень і прокачування скілів, необхідних для автоматизації процесів. Мрію створити і просунути продукт, який буде корисний людству і яким можна буде пишатися.

Коли я прийшла в свою першу компанію, то була другою дівчиною на позиції SEO-фахівець, і це всіх дивувало. Зараз більшість моїх колег - це жінки. І багато з них займають керівні посади. Я рада, що жінок в SEO і в IT в цілому сьогодні стає більше і практично нівелюється гендерний дисбаланс в оплаті праці.

Соціальні мережі: LinkedIn

diana gryshchuk

Діана Грищук

Керівник SEO-відділу у Compas Agency

Роки в SEO: 4

Цікавий факт: Мій девіз - все, що не робиться - на краще. Вмію у всьому знайти позитив.

За освітою - кандидат економічних наук. Рік вчилась у Франції в університеті управління підприємствами. Планувала далі рухатись по професії. Більше 4-ох років працювала HR у Центрі бізнес-освіти та консалтингу. Потім вирішила спробувати себе у SEO, так як давно цікавилась (ще з 2014 року). Закінчила курси і одразу запросили на роботу. Зараз працюю в Compas Agency керівником SEO-відділу та виховую 9-ти місячного сина. В декрет не виходила, не планувала і не планую. В майбутньому хочу відкрити свою компанію.

Я вважаю, що саме в діджиталі, зокрема у SEO, жінки більш відповідальні і наполегливі. Більше цікавляться інформацією та швидше показують результати.

Соціальні мережі: LinkedInFacebook

oksana gromska

Оксана Громська

SEO спеціаліст у Kraken Leads

Роки в SEO: 4

Цікавий факт: "Затягнула" в SEO-індустрію двох своїх подруг, які стали успішними SEO-шницями

Зайшла в сферу маркетингу як контентщик/SMM-щик і людина, що здійснює Viber розсилки з акціями. Так, так, це я деякий час спамила вас у вайбері :D

Зараз в декреті, займаюсь проектами на фрілансі. Мрію до вступу сина в садок - не втратити професійні навички і продовжити працювати в компанії на ниві семантики, кейвордів і серпа :D

Щиро вірю, що кожна жінка здатна заволодіти крутими ТОПами, і навіть якщо вона не цікавиться модою!

Соціальні мережі: LinkedInFacebook

oksana demchenko

Оксана Демченко 

SEO Specialist у MacPaw

Роки в SEO: 8

Про SEO я дізналась під час навчання у США в 2012 році. Тоді я вирішила, що хочу стати спеціалістом саме у цій сфері, почала багато читати, проходити курси, і вже за рік знайшла першу роботу. Сьогодні я працюю в MacPaw на проекті CleanMyMac, а також викладаю SEO в практичній школі комунікацій Bazilik. 

Спілкуючись з людьми, я розумію, що багато брендів і бізнесів не розвивають пошукову оптимізацію в своїх проектах, бо вона здається складною і незрозумілою. Тому своєю великою метою бачу зробити так, щоб SEO стало не менш популярним і доступним, ніж реклама, адже в ньому є великий потенціал. 

Щодо гендерного розподілу в українському ІТ - так склалось, що більшість моїх колег по SEO, з якими я спілкуюсь - жінки. Вони всі неймовірно круті спеціалісти, у яких я багато чому вчусь, тож вважаю SEO дуже доступною сферою для розвитку людини будь-якої статі.

Соціальні мережі: LinkedInFacebook

evgenia evseeva

Євгенія Євсєєва

SEO Project Manager у Quoleady

Роки в SEO: 7

Цікавий факт: При пошуку необхідної мені послуги, я ніколи не використовую платні результати пошуку - я просто не довіряю сайтам, які не пройшли випробувальний термін кількадесят апдейтів : ) 

В SEO я опинилась випадково. Напередодні мого випуску з магістратури Києво-Могилянської академії мене порекомендовали як стажера в відділ маркетингу. Так я розпочала свій шлях в SEO с позиції content manager. Протягом своєї кар'єри тестувала різні напрямки і позиції: була і керівником Outreach відділу, і тім лідом Affiliate SEO команди і Business Development Manager-ом, більше трьох років працювала SEO Project Manager-ом. Понад півроку під час карантину вела велику кількість проектів в американському SEO агентстві. Зараз співпрацюю з SAAS B2B компаніями в ролі Content Marketing Project Manager. Мрію та планую запустити свій SAAS B2B продукт для Digital Marketing агентств.

Доля жінок в SEO-індустрії, як і загальний відсоток жінок в IT буде зростати, при чому майже з такою самою тенденцію - в більш технічний напрямок. До речі, дуже рекомендую приєднатися до community Women in Tech SEO. 

Соціальні мережі: LinkedIn

marina yermolaeva

Марина Єрмолаєва

SEO Team Lead у Promodo

Роки в SEO: 6

Цікавий факт: На першій своїй співбесіді в seo я розповідала про adwords.

Починала з крауда (публікувала посилання на форумах). Потім, в грудні 2014 року, пройшла співбесіду в Promodo. Зараз працюю з західними проектами, розвиваю наш продукт і покращую бізнес клієнтів. Хочу бачити Promodo в списку ТОП SEO компаній в США.

Я вважаю, що SEO це галузь, в якій можна і потрібно розвиватися, незалежно від статі :)

Соціальні мережі: LinkedInFacebook

olga zheliabina

Ольга Желябіна

Marketing Manager for Russian Markets у PlanRadar

Роки в SEO: 7

Цікавий факт: Одного разу виграла 6-місячний доступ до ahrefs за найкреативнішу відповідь на питання Тіма, CMO в Ahrefs, під час конференції, яку навіть не дивилася.

Початок у мене дуже веселий: я закохалася в SEOшника і активно почала вивчати SEO. Я була студенткою, вивчала маркетинг, а працювала копірайтером зі знанням англійської.

На сьогоднішній день займаюся маркетингом (SEO більшою мірою) вже 7 років. У мене завжди була мрія переїхати жити за кордон і ось вона зовсім недавно збулася. Я отримала роботу у Відні, в австрійському стартапі. Моя поточна посада включає в себе не тільки SEO, тому як я відповідаю за весь маркетинг (окрім платної реклами) і позиціонування бренду на російськомовному ринку. Я також розробляю ініціативи, які далі масштабируются на інші ринки. Шалено натхненна свободою можливостей і підтримкою 99% моїх ідей з боку колег.

SEO - одна з найбільш креативних і цікавих сфер маркетингу, де кожна знайде свій спосіб підвищити позиції. Адже SEO це сильно про те, щоб зрозуміти як перемогти конкурента. А ми, дівчата, вміємо конкурувати в рази краще, ніж чоловіки!

Соціальні мережі: LinkedInFacebook

oksana zhylka

Оксана Жилка

SEO Team Lead у Weplay Esports

Роки в SEO: 7

Цікавий факт: Я читаю більше ста книжок на рік, але здатна любити їх лише уривками. Ідеальних книжок немає, як і людей, але щось там далі я продовжую шукати і серед перших, і серед останніх. В мене дуже хороша пам’ять і я досі пам’ятаю вірш, який розказувала на лінійці, коли вперше йшла до школи. 

Я програміст за освітою, але багато часу і сил присвятила творчості. Я почала працювати з SEO, коли писала контент для різних інтернет-видань і корпоративних сайтів. Мені завжди було цікаво, наскільки високо мою творчість “оцінять” алгоритми пошукових систем і скільки людей зможуть побачити продукт моєї творчості. 

SEO одночасно поєдную і технічну складову, і творчу, тому це ідеальний симбіоз для мене. Немає якогось одного сценарію дій, який принесе успіх. Навіть, якщо ти виграв, то розслаблятися і спочивати на лаврах не можна. Це загартовує дух. Зараз я працюю на позиції SEO team lead в компанії Weplay Esports. В мене крута команда і багато цікавих проектів про кіберспорт.

Якщо краса врятує цілий світ, то за SEO я можу не переживати взагалі, бо, як і в інших професіях, тут є багато талановитих жінок, які створюють неабияку конкуренцію на світовому ринку SEO послуг. Якщо чесно, то я якось взагалі ніколи не аналізувала свою професію в контексті гендерної належності. Мені просто приємно, що до мене звертаються люді з різних країн і континентів за порадою. Цілком можливо, я роблю хороший внесок.

Соціальні мережі: LinkedInFacebook

alona kirsanova

Альона Кірсанова

Seo-manager у Yellow walls

Роки в SEO: 1

Цікавий факт: Я змінила свое життя в 7 годин ранку  завдяки тому что хотіла підтримати свого чоловіка й пройшла відбір на інтернатуру. Ми разом почали наш шлях в It сфері

Я "попелюшка", яка почала нову кар'єру в 30 років після декрету. Починала з інтернатури в It компанії KeepSolid. Не розумію як, але я пройшла набір на інтернатуру маркетинг-аналітика й закохалась в цю професію. Тож пообіцяла собі, що після закінчення я стану справжнім спеціалістом, й почала свій шлях у сфері seo оптимізації.  

Я вважаю, що жінки SEOшниці - найсміливіші й дуже цілеспрямовані. Бо є шлях легший, наприклад SMM.

Соціальні мережі: LinkedIn

ruslana kornienko

Руслана Корнієнко

SEO Specialist - Freelance

Роки в SEO: 3

Цікавий факт: раніше працювала в модельному бізнесі, тож у мого колишнього шефа зруйнувався стереотип щодо моделей та інтелектуальної праці ))

Я закінчила SEO та JS курси у львівській IT школі OktenWeb University. Отримала роботу у британській компанії у Львові (головний офіс в Лондоні), потім почала працювати в одній з найбільших SEO компаній Panem, де набула значного досвіду роботи в різних нішах. 

Тепер працюю як фрілансер на різних платформах, також маю свою команду: маркетолога, розробника, лінкбілдерів та копірайтерів. Наразі я абсолютно задоволена теперішньою позицією, оскільки маю гнучкий графік та можливість працювати з будь-якої точки планети. Завдяки хорошому рівню англійської та німецької без проблем комунікую з клієнтами зі США, Австралії, та Європи. Основними цілями, в найближчій перспективі, є відточити хард та менеджмент скіли, збільшити кількість та якість проектів, розширити свою компетенцію в суміжних галузях.

SEO-індустрія все більше набуває популярності серед дівчат та жінок, тому вважаю, що відсоток SEOшниць в даній сфері буде тільки зростати. Наприклад, в одній з моїх попередніх SEO компаній дівчат SEO-спеціалістів було майже 75%, що, безумовно, тішить. Хотілося б, щоб жінок в сфері IT та SEO індустрії ставало більше, оскільки вони є чудовими менеджерками.

Соціальні мережі: LinkedInFacebook

olesya korobka

Олеся Коробка

SEO entrepreneur у Fajela

Роки в SEO: 6

Цікавий факт: Бачила Ukrandriy на власні очі.

Вирішила змінити професію свого часу і почала вчитися на програміста, але посеред навчання терміново знадобилося дуже багато грошей. Питання було буквально життя і смерті. Тому довелося кинути навчання і зайнятися SEO, це було простіше. З тих пір так і займаюся вивченням роботи різних пошукових систем, експериментами і монетизацією знайденого. Мрію про розвиток нашої спільноти, щоб вона була великою і дружньою, а наші SEOшникі вважалися найкращими в світі, заробляли багато грошей і допомагали заробляти тому бізнесу, з яким працюють. Це б позитивно вплинуло на мої справи також.

В Україні дуже багато жінок в SEO. Вони, зазвичай, поводяться тихіше і не дуже часто виступають на тих же конференціях, більше працюють, менш публічні. Здається, у нас в країні у жінок немає ніяких перешкод працювати і розвиватися в галузі. Або мені про це нічого не відомо.

Соціальні мережі: LinkedInFacebook

maria lascheva

Марія Лащева

SEO team lead у SeoSamba

Роки в SEO: 6,5

Цікавий факт: У моменти сильного перевантаження і роботи над терміновими завданнями, я співаю. Але не одна, у мене є partner in crime, ми з нею таким чином позбавляємося від стресу і заряджаємося позитивом. Навіть тепер, коли працюємо з дому, ми обмінюємося рядками з улюблених пісень в скайпі і підтримуємо позитивний настрій. 

Для того щоб потрапити в сферу SEO я почала з курсів, які обіцяли в короткий термін привести мене в нову професію. Закінчивши їх, я почала пошук роботи, що виявилося досить складним завданням, так як бажаючих наймати початківця без досвіду роботи практично не було. Але через деякий час мені пощастило - запропонували посаду Junior SEO в компанії SeoSamba. Я безмежно вдячна цій компанії за можливість вирости з джуна до тім ліда і створити команду своєї мрії. Наразі ми займаємося просуванням сайтів в США, Англії та Франції. У наших планах розширити команду і продовжувати розвиватися в різних напрямках цифрового маркетингу. 

SEO фахівців-жінок стає все більше і це круто! SEO пропонує багато різноманітних можливостей для розвитку всіх, хто готовий постійно вчитися і адаптуватися до змін, так як алгоритми Google не стоять на місці, а онлайн користувачі стають все більш вимогливими. 

Соціальні мережі: LinkedIn

kateryna lishnievska

Катерина Лішнєвська

SEO-спеціаліст у SEO Reshenie

Роки в SEO: 1,5

Цікавий факт: Можу назвати себе трудоголіком, адже не припиняла працювати SEO-спеціалістом аж до самих пологів й після народження дитини продовжую накопичувати досвід в SEO просуванні та постійно покращую свої навички.

У 2017 році я почала працювати над аграрним IT-проектом перекладачем німецької та англійської мов. Окрім досвіду роботи перекладачем, я розглядала можливості подальшого розвитку в  IT-сфері. Пропрацювавши 2 роки перекладачем, у мене з'явилася можливість почати опановувати SEO у команді справжніх фахівців. Так я почала з нуля вчитися новій для себе спеціальності й вже 1.5 року працюю над різноманітними IT-проектами на посаді SEO-спеціаліст. У планах не зупинятися на досягнутому та постійно поповнювати свій багаж знань у сфері SEO-просування та інтернет-маркетингу.

На мою думку, зараз досить багато дівчат працюють в IT-сфері, але ж не всім бути програмістами чи дизайнерами. Професія SEO-спеціаліст - це шанс для молодих дівчат проявити себе у IT-сфері, особливо, якщо за плечима є лінгвістичне підґрунтя.

Соціальні мережі: LinkedInFacebook

nataliia mazurchak

Наталія Мазурчак

SEO-спеціалістка у Panem

Роки в SEO: 1,5

Цікавий факт: Люблю подорожувати, танцювати та кататися на лижах

Потрапила в SEO, закінчивши курси Skill Up. Наразі працюю у компанії Panem. Щодо гендерного дисбалансу у SEO, то особисто я не бачу різниці між чоловіками і жінками в цій професії. Головне - бажання. 

Соціальні мережі: LinkedInFacebook

olga makushina

Ольга Макушина 

Засновниця Web Seo студії Seo Moon

Роки в SEO: 10

Починала помічником менеджера, який вів клієнтів по SEO. Далі стала SEO-спеціалістом, навчалася переважно сама (за освітою - інженер-програміст), а згодом стала керівницею SEO-відділу зі штатом 13 чоловік. У 2014 переїхала до Києва і почала працювати на фрілансі, а в 2016 році відкрила власну SEO-студію, яка сьогодні є рекламною агенцією повного циклу. 

Коли вперше в 2011 (кінець 5ого курсу інституту) прийшла в IT компанію працевлаштуватися, мені сказали, що дівчата в таких сферах не зможуть конкурувати з чоловіками. Проте я вважаю, що сучасні жінки надзвичайно швидко і цілеспрямовано розвиваються, а також мають навик посидючості і старанності більше, ніж велика частина чоловіків, тому досягають дуже крутих результатів в напрямку seo.

Соціальні мережі: LinkedInFacebook

anna matvienko

Анна Матвієнко

SEO specialist у Idea Digital Agency

Роки в SEO: 3

Цікавий факт: До роботи в SEO я встигла 1 рік попрацювати аніматором в Макдональдз, 3 роки - викладачем у старшій школі.

Я починала роботу в SEO з посади контент-стратега в технічному краулері JetOctopus. Це був класний старт, адже я почала з найскладнішої частини SEO - технічної оптимізації. Згодом мені захотілось отримати більше практичних знань, тож почала роботу в Idea Digital Agency. 

В агентстві я займаюсь оптимізацією українських, британських та американських сайтів. Роблю технічний аудит, збираю семантичне ядро сайту, проводжу оптимізацію контенту, впроваджую лінк білдинг та інше. SEO - це НЕ окремий канал розвитку сайту, а частина глобального процесу оптимізації бізнесу. Моя мрія і мета як спеціаліста - вписати SEO в маркетингову стратегію клієнта. 

Якщо ти хочеш розвиватись, якщо в тебе є наполегливість та уважність до деталей, якщо ти спраглий до нових знань та не боїшся змін, то ти будеш хорошим SEO спеціалістом. Стать не має значення.
 

Соціальні мережі: LinkedInFacebook

kateryna melnik

Катерина Мельник

Керівник відділу SEO просування у DL Agency

Роки в SEO: 5

Починала з позиції асистента SEO-спеціаліста, зараз займаю посаду керівника відділу. SEO постійно змінюється, тому надважливо шукати нові підходи до просування, вдосконалювати методики роботи, створювати суміжні цифрові напрямки. Зараз ми працюємо над синергією між ними, розширюємо та поглиблюємо свої знання та вміння.

З кожним роком дівчат в SEO-індустрії стає більше, це підтверджується статистикою відгуків на вакансії SEO-спеціалістів. Навички та підготовка багатьох жінок подекуди навіть вищі ніж у колег-чоловіків.

Соціальні мережі: LinkedInFacebook

evgenia melnichenko

Євгенія Мельниченко

Junior SEO specialist

Роки в SEO: 3

Цікавий факт: Перши словами після "мама" і "тато" були "Я сама".

У SEO потрапила пройшовши у 2018 році digital academy від компанії, в якій працюю, на позицію SEO outreach specialist&linkbuilder. Наразі займаюсь просуванням декількох сервісів, орієнтованих на ринок Заходу. Щодо професійних планів: навряд працюватиму в цій сфері у майбутньому. Проте, це однозначно корисний досвід для розуміння маркетингу, структури роботи Інтернет-системи, як такої, і Google зокрема.

Розвиток жінок у сфері SEO - це чудово, як і в будь-якій іншій професії. SEO достатньо аналітична та багатоаспектна індустрія, що дозволяє проявити себе по-різному.

Соціальні мережі: LinkedInFacebook

ksenia mykolaenko

Ксенія Миколаєнко

Junior SEO-Specialist у Brainstack_

Роки в SEO: 2

Цікавий факт: Знаю закон Ома напам'ять, але абсолютно не розумію, що він означає. Зате можу поговорити з Вами на 4х мовах :)

Я починала роботу з досить складного процесу - безкоштовний аутріч. Думаю, Ви можете уявити скільки відмов я чула :) Звичайно, пізніше, коли моїм обов'язком стала покупка посилань, мій перший досвід значно полегшив завдання. Після цього пішов болісний крауд, але завдяки новій посаді, цей вантаж спав з моїх плечей. 

Я все ще вчуся і тепер займаюся більш цікавими завданнями: кастомізую сайти, вивчаю  стратегії, аналізую контент і багато іншого. Завдяки приголомшливим людям і командному духу, які допомагають нам не втрачати мотивацію, ми успішно збільшуємо трафік і рухаємося до заповітної мети - х5 :)

На мій погляд, сфера IT - досить сприятливі місце для всіх, хто хоче працювати. Тому, не бачу абсолютно ніяких перешкод до зростання і розвитку жінок в SEO. Терпіння і труд .. :)

Соціальні мережі: LinkedInFacebook

yulia mirnaja

Юлія Мирна

Менеджер з розвитку проектів у Aweb

Роки в SEO: 4

Цікавий факт: Відмовилась від пропозиції піти до аспірантури, бо надаю перевагу практиці ніж безкінечній теорії. 

Після 8 років роботи у сфері туризму вирішила змінити спеціальність. Шукала себе близько 1,5 року і за цей час взяла участь у бізнес платформі зі своїм проектом, пішла на курси верстки сайтів. Зрозуміла, що лише кодити мені замало, знайшла роботу у веб-студії менеджером по роботі з новими клієнтами. Але з часом захотілося брати участь безпосередньо у менеджменті проектів, тож почала пошуки нових можливостей. Натрапивши на вакансію Авеба, які готові були навчати з нуля, за 4 роки я пройшла шлях від менеджера проектів до менеджера з розвитку проектів. Кайфую від можливості знаходити точки росту та розвивати проекти за їх рахунок.

Розвиток жінок в SEO-індустрії має вражаючу швидкість. З кожним роком все більше жінок, які працюють технічними фахівцями, або займають керівні посади у сильних компаніях. Мені дуже подобається, коли розбивають стереотипи про поширений образ технічного спеціаліста. Такий собі худорлявий хлопець з кудлатою зачіскою, тихенький та в окулярах. Ось в нашій компанії працювала технічним спеціалістом дівчина: білявка, завжди з крутим манікюром, стильно вбрана, з гарною фігурою. Мати з нею спільні проекти - одне задоволення: завжди все вчасно, семантичне ядро, всі технічні моменти пропрацьовані дуже якісно.

Соціальні мережі: LinkedInFacebook

elena osipova

Єлена Осіпова

Seo-Specialist у Getprospect

Роки в SEO: 3,5

Цікавий факт: користуватись інтернетом мене навчила мама у 9-му класі. Зараз вона каже, що розуміє мене відсотків на 40 тому, що я розмовляю як seoшник

Свою кар’єру в seo починала як фрілансер для додаткового доходу, в процесі зрозуміла, що ця сфера набагато цікавіша ніж бухгалтерія, в якій я працювала. Тому, вирішила розібратися глибше і розпочала навчання на курсах з основ. Далі був шлях розвитку в маркетингових агенствах з клієнтськими проектами. Різноманітність проектів - хороший шанс для отримання досвіду в різних нішах. Після цього захотіла спробувати себе у продуктовому seo та стати частиною чогось важливого для користувачів. Так я потрапила у команду Ideals, а згодом у Getprospect.

Я дуже рада, що в наш час жінки мають можливість обирати майже будь-яку професію і бути дійсно крутими професіоналами на рівні з чоловіками. В українському seo жінок значно менше за чоловіків, але я не відчуваю дискомфорт. Дуже задоволена, що чоловікки охоче діляться знаннями та досвідом.  

Соціальні мережі: LinkedIn

marta pasternak

Марта Пастернак

засновниця та SEO / SMM спеціаліст Creative SMM

Роки в SEO: 8

Цікавий факт: за рік після звільнення з університету і роботи в ІТ, мій шеф зрозумів, що я вже не його працівник. 

Працюючи інженером-екологом та викладачем в університеті у часи першої кризи України та інших факторів, захотілося змін у своєму розвитку. Одного разу, сидячи в лабораторії, мені захотілося вивчити, які є професії, і неочікувано для себе наткнулася на 3 букви - SEO. Почала читати і сказала собі, що просто хочу цю професію вивчити. На той час, у 2012 році, майже ніхто не чув про неї, вчитися можна було лише шукаючи закордонні ресурси. Спочатку було вивчення коду, створення сайту, дорогі курси, перший сайт, потім точно зрозуміла, що не програміст і мене захопило нове хобі в поєднанні з екологією. Потім багато відвідувань тренінгів по ІТ, вивчення людей та компаній, нові захоплення SMM та поглинання ІТ інформації. Новий світ та люди.

У 2014 році нова сторінка в житті - пішла з екології і стала SEO спеціалістом в ІТ компанії. Багато випробувань, знань, важких кроків, змін компаній для нового досвіду і у 2016  - відкриття своє компанії Creative SMM. 

Мрія одна розвивати свою креативну спільноту, яка дає старт усім бажаючим 

- спеціалісту: практики та впевненості у собі та його навичкам

- бізнесменам: стартувати та повірити в інтернет можливості

Жінок недооцінюють. А вони ж більш посидючі, уважніші, терплячі та креативніші, що зараз вкрай необхідно. SEO перестало бути чисто технічним, тут також потрібен креатив та навіть хитрість. Проте жінки в SEO не дають поступитися чоловічій частині, хоча в SMM їх все таки більше.

Соціальні мережі: LinkedInFacebook

ksenia peskova

Ксенія Пескова 

SEO Middle у Rozetka

Роки в SEO: 4

Цікавий факт: Запізнилася на літак, бо не знала, що є поняття boarding time. При тому, що це був далеко не перший політ на літаку в моєму житті.

Прийшла на стажування в компанію SiteClinic в Одесі, через два роки стала тімлідом. За рік захотілося спробувати себе в інхаусі і вирішила, що найкраще місце - це Rozetka. Зараз більшість цілей полягають не просто в "збільшити трафік і позиції", а в "як зробити процеси краще, як їх оптимізувати і як отримати більше профіту, витративши менше ресурсів". Впроваджувати свої круті ідеї в такий проект, як розетка - це того варте.

Я думаю, що SEO - це ідеальна сфера для дівчат, які хочуть розвиватися в інтернет-маркетингу. І з кожним роком все більша кількість жінок входить в цю галузь.

Соціальні мережі: LinkedInFacebook

olga pyrozhenko

Ольга Пироженко

Senior SEO Copywriter/ Head of Content Team у Semalt

Роки в SEO: 4

Цікавий факт: моя перша робота була стюардесою в Міжнародних Авіалініях України.

Початок мого шляху у цій професії було покладено ще у далекому 2017 році. Саме тоді я почала створювати оптимізований контент для внутрішніх проектів міжнародної SEO агенції Semalt. Зараз я очолюю відділ діджитал контенту та вдосконалюю свої знання у питаннях контент маркетингу та PR. Мрію стати full-stack спеціалістом у своїй галузі, щоб мати змогу впроваджувати ефективні стратегії для комплексного розвитку компанії на ринку. 

Більшість SEO спеціалістів з якими мені доводилось працювати - це жінки. Молоді, амбітні, доброзичливі, при цьому працьовиті та відповідальні. Я не є прихильником гендерної сегрегації в професіях, але вважаю, що пошукова оптимізація може бути чудовим стартом для розвитку та зростання жінки в IT індустрії. 

Соціальні мережі: LinkedInFacebook

natasha pletneva

Наталя Плетньова

CEO, Технічний директор та seo-оптимізатор у SEOWAVE

Роки в SEO: 6

В SEO потрапила несподівано. Після закінчення вузу приїхала підкоряти столицю, та так склалися обставини, що почала цікавитися створенням сайтів. Так я потрапила до студії, що займалася розробкою, але в них не було SEO-спеціалістів. Тому я почала, паралельно з розробкою, вивчати цей напрямок, який згодом став основним. Я закінчила декілька курсів, навчалася у спеціалістів з досвідом, та постійно прокачувала власні знання. Також постійно слідкую за новими тенденціями галузі.

Я вважаю, це дуже добре, що дівчата розвиваються в цьому напрямку самі, та розвивають сам напрямок. На мою думку, жінки можуть дуже творчо підходити до деяких питань та скласти гарну конкуренцію чоловікам, адже не так давно все, що стосується IT, більш асоціювали саме з чоловіками, але, з кожним роком, все більше жінок стають гарними спеціалістами в цій сфері. 

Соціальні мережі: LinkedInFacebook

kateryna ponomarenko

Катерина Пономаренко 

SEO Specialist у 42DM

Роки в SEO: 3

Цікавий факт: Кращий спосіб подорожувати для мене - подорожувати одній.

Шукала роботу в студентські часи, починала з позиції лінкбілдера в освітній сфері, наразі планую поглиблювати та розширювати свої знання в сфері маркетинга.

Як феміністка вважаю, що місце жінки всюди та завжди. 

Соціальні мережі: LinkedInFacebook

kateryna prudka

Катерина Прудка

Head of SEO у Minfin.com.ua

Роки в SEO: 16

Я працюю в SEO з 2005 року, тоді це був зовсім інший ринок, процвітав метод обміну посиланнями, а потрапляння в DMOZ вважалося верхом майстерності. Мені дуже подобається спостерігати як змінювався підхід до пошукового просування за ці роки: від закупівлі посилань на Sape до вибудовування бренду , який просуває сам себе, від пошуку ключових слів до розуміння інтенту, від прописування мета-даних і полотен тексту до створення сторінок, які вирішують користувальницький запит. 

Моєю метою в професії є просування ідеї, що SEO - це не просто один з каналів залучення трафіку, а комплексні роботи з продуктом, дизайном, розробкою, цільовою аудиторією, аналітикою та маркетингом в цілому. Пошукові системи не стоять на місці, тому мені, як SEO-фахівцю важливо тримати руку на пульсі і розвиватися в суміжних професіях, завжди використовувати data-driven підхід.

Здається, що якихось спеціальних шляхів розвитку для жінок в SEO немає. Як і в будь-якій сфері, в першу чергу важливі професійні та особисті якості, а також внутрішня мотивація. В цілому, зараз в SEO спостерігається кілька напрямків: SEO як маркетинг і технічне SEO. Впевнена, що кожен знайде себе в цій професії.
 

Соціальні мережі: LinkedInFacebook

zlata pustovalova

Злата Пустовалова

Head of SEO у Livepage

Роки в SEO: 2,5

Цікавий факт: Обожнюю тварин і допомогаю безхатнім тваринкам. Маю трьох котів

Дізналася про SEO випадково, через пошук вакансій на Work.ua. Знайшла компанію Livepage і зрозуміла, що хочу працювати саме у них. Довелося пройти 3 співбесіди, щоб переконати менеджмент взяти людину без спеціальної освіти та досвіду. Працювала як лінкбілдер та вивчала усі матеріали, які мені надавали колеги. За 2 роки я виросла до керівника департаменту і не збираюсь зупинятися на цьому. 

 Багато людей вважають що сеошник - це типовий хлопець-інтроверт. Ми з дівчатками ламаємо стереотипи і доводимо, що жінки в SEO - це не міф, а розумні, перспективні, гарні спеціалістки, які розвивають індустрію кожен день.

Соціальні мережі: LinkedInFacebook

anna romanchenko

Анна Романченко

Linkbuilder у Yellow Stone

Роки в SEO: 2

В SEO потрапила майже випадково: після університету шукала роботу в сфері маркетингу, але аж ніяк не думала, що колись потраплю в digital. Завдяки знанням німецької потрапила в SeoProfy, де пропрацювала аутрічером майже рік. Маю велике бажання розвиватись саме у цій сфері, зараз слухаю курс Product SEO  в PROJECTOR, аби підтягнути скіли та отримати нові, необхідні для подальшого руху, знання. У найближчому майбутньому планую бути джуном SEO specialist.

Загалом, у SEO помітна тенденція, що жінок - меншість, і вони переважно працюють на посаді лінкбілдера. Також завжди звертаю увагу, що на більшості українських онлайн-конференціях доповідачами є в основному чоловіки. Планую в майбутньому це змінити. 

Соціальні мережі: LinkedInFacebook

yulia rubec

Юлія Рубец

SEO-аналітик у Barb.ua

Роки в SEO: 3,5

Цікавий факт: Віддаю перевагу повідомленням, а не дзвінкам. Більша частина клієнтів, над сайтами яких працювала, любили поговорити :(

Все почалося з фрілансу. Потім займала позицію SEO-райтера і редактора Siteclinic. У якийсь момент почала правити не тільки граматичні помилки, але і розуміти зміст написаного. Через рік успішно здала іспит на Junior-SEO фахівця і почала вести перші нескладні проекти. Входження в просування сайтів було простим, так як за плечима був рік аудитів та статей від фахівців Siteclinic. Вони дали хорошу основу, яка обросла власним досвідом.

Зараз не працюю з клієнтськими проектами. Займаюся просуванням топового б'юті-агрегатора України - Barb.ua і роблю аудити для великих сайтів, які потрапили в "складну" ситуацію або вперлися в стелю і шукають нові варіанти для залучення органічного трафіку. Якоїсь особистої мрії немає, так як на поточній посаді і в поточному проекті все круто. А ось професійний план пов'язаний з barb-ом - створити міжнародний б'юті-простір, де майстри і клієнти зможуть знаходити один одного, обмінюватися досвідом. Над цим і працюємо.


Професійний розвиток жінок в SEO нічим не відрізняється від розвитку чоловіків. Або розбираєшся, як все влаштовано, стежиш за змінами алгоритмів і отримуєш результати, або залишаєшся на узбіччі і думаєш, чому ж немає зростання. У нас в компанії гендерна рівність і швидкість розвитку залежить від бажання самої людини.

Соціальні мережі: LinkedInFacebook

oleksandra sahajdachna

Олександра Сагайдачна

SEO-спеціаліст у Livepage

Роки в SEO: 4

Цікавий факт: Я люблю танцювати в стилі popping. Ні, не попою — то тверк))

Починала з копірайтингу англійською для аутсорс IT стартапу. Вся робота їх SEO була дати тему і ключі з помилками, що неабияк бісило мого внутрішнього перфекціоніста. Пройшло 5 років, я займаюсь SEO для декількох IT фірм та локальних бізнесів у США і Канаді. Працюю в справжній dreamteam, обожнюю свою роботу, прагну розширювати експертизу на інші канали digital маркетингу. 

Вважаю, що для інтернет-маркетолога старт саме зі спеціалізації в SEO — найвигідніший. Тут і робота з розробниками, з дизайнерами, з копірайтерами, контент-менеджерами, необхідність розуміння бізнесу, розвиток менеджмент навичок — все тут є. Основні драйвери SEO — допитливість, критичне мислення і терплячість, а тому в SEO варто йти лише через велику любов і азарт.

Я знаю досить багато жінок в SEO, мені здається, серед моїх колег розподіл приблизно 50/50. Але бачу, що в Україні мало медійних SEO персон жіночої статі, в США їх частка значно більша. SEO це не виключно чоловіча професія, і я бажаю, що згодом медіа простір українського SEO досягне американського рівня.

Соціальні мережі: LinkedIn

maria sydorchuk

Марія Сидорчук

SEO-спеціаліст у Raskrutka

Роки в SEO: 2

Закінчила курси SEO у кінці 2018 року. Мене порекомендували на роботу до компанії Розкрутка у якій я працюю вже понад  рік. За цей час багато чого вивчила та досягла. За допомоги старших спеціалістів перейшла на роботу з власними проектами. Серед професійних планів - робота над зарубіжними проектами, кар’єрний ріст у компанії.

Я не думаю, що SEO має якісь обмеження по статі спеціаліста. Немає значення жінка ти чи чоловік, якщо ти хороший спеціаліст. В нашій компанії, серед чотирьох SEO-спеціалістів, три - це жінки.

Соціальні мережі: LinkedIn

elizaveta solomko

Єлізавета Соломко

SEO specialist у Kraken leads

Роки в SEO: 2

Цікавий факт: Принаймні раз на декілька місяців вирішую поривати усі зв'язки із інтернет маркетингом. Через 2 години вмикаю канал Ігоря Шулежко і обожнюю SEO ще дужче) 

Починала зі звичайного лінкбілдера-аутрічера. Я вважаю - найкращий старт. Маю на меті "покопатися під капотом". Освоїти більше технічної складової.

SEO - чудова професія для людей які люблять посміятися, мають жагу до пізнання і аналітичний розум. Тоді не важливо, жінка чи чоловік. Твій розвиток = твоєму бажанню вчитися.

Соціальні мережі: LinkedIn

kateryna strelcova

Катерина Стрельцова

SEO тімлід у SeoProfy

Роки в SEO: 4

Цікавий факт: Роблячи технічний аудит сайту вночі, заснула під час виконання перевірки пункту про canonical. Мені наснилося, що canonical присутній на сайті. Я прокинулась та написала у звіти, що все ок. Так і відправила на перевірку тімліду, який потім і виявив незбіжність, адже canonical не було. З тих пір працюю лише вдень та вам раджу :)

У 2017 році, після випуску, я почала шукати роботу перекладачем (кит/англ). На моє резюме звернули увагу невеличкі компанії й одна з них запросила на позицію junior SEO без досвіду. Було цікаво (до того ж пішла на 2 вищу освіту - маркетинг, зокрема digital, що охоплює і SEO), тому й погодилась. Хоча до цього лише чула про SEO від знайомих. В минулій компанії мене багато навчали та й саморозвиток приніс свої плоди, приблизно через 10 місяців я перейшла на рівень Middle SEO. 

Наразі працюю в SeoProfy, очолюю команду  SEO-спеціалистів, райтерів та лінкбілдерів, оптимізую мультимовні сайти. В найближчому майбутньому хочу вирости до Head of SEO, допомагати, навчати та направляти нових спеціалістів. Також мрію про більшу кількість цікавих проектів та глибший досвід у різноманітних нішах.

Попри весь сексизм направлений на спеціалісток у різних галузях (а в SEO також з цим стикнулась), я бачу великий прогрес щодо зростання позицій жінок в даній індустрії. Ми також компетентні, наполегливі, працьовиті, та у нас присутнє аналітичне мислення, хто б що не казав. І це прекрасно. Саме тому я думаю, що немає галузі, яка нам не підвласна, та спонукаю до подальшого професійного росту.

Соціальні мережі: LinkedInFacebook

Олена Тарнавська

PA to CEO and SEO Specialist у Rioks 

Роки в SEO: 2

Напрямок SEO відкрила для себе після закінчення навчання на журналістиці. Слідкуючи за розвитком технологій та онлайн-продуктів, вирішила що хочу зайнятися інтернет-маркетингом. Життя саме підкинуло мені шанс навчитись. Я потрапила в агенцію маркетингу Rioks на стажування, де навчаючись у провідних спеціалістів, мені вдалось швидко опанувати базові речі, з яких і почалась моя подорож до світу пошукової оптимізації. Від досліджень ключових слів і до складання складних семантичних ядер.

Найбільше в цій галузі подобається, що вона постійно розвивається. Щороку принципи та алгоритми SEO змінюються і вимагають щоразу оновлювати свої знання та рухатись в ногу з часом (чи вірніше, Google). Приємно спостерігати за тим, як українські SEO-спеціалісти починають підхоплювати тенденції та світові практики, і щоразу більше бачимо розуміння що якість опановує над кількісним спамом, якого вчили на просторах пострадянських країн роками.

Найбільший успіх - це, звичайно ж, найвищі позиції в Google за релевантними пошуковими запитами!

Теорія про те, що SEO - це лише чоловіча професія, є не те що міфом, а і абсолютно протилежними твердженням. У цій галузі важлива не стать та розмір грудей, а компетенція, що в поєднанні з логічним мисленням та систематичним аналізом дозволяє чітко та беззаперечно виводити сайти в Топ. Rioks є напевне найкращим прикладом. Гендерна рівність та солідарність є одними із ключових цінностей агенції. Більше того, за всю історію існування компанії з 2012, SEO- серед спеціалістів завжди переважали дівчата.  

Дівчата мають такі ж можливості для розвитку тут, як і хлопці. Перш за все, важливим є бажання навчатись та розвиватись. Всьому решті можна навчитись.

Соціальні мережі: LinkedIn

mariana tkachyshyn

Маріана Ткачишин 

Digital Marketing and SEO Manager у Skelia

Роки в SEO: 4

Все почалось з веденням реклам для компанії де я зараз працюю; для мене було важливо залучити більше людей, переглядів, кліків, конверсії. Починала з основ: прочитання книг “How Google Works” та “The Art of SEO”. Я швидко почала імплементувати отриману інформацію в роботу і спостерігати за результатом.  

Є дуже багато жінок в SEO за якими я слідкую, які діляться досвідом та цікавою інформацією і це надихає. Я впевнена, що SEO може опанувати кожен, потрібно лиш мати велике бажання, наполегливість, ну і час на саморозвиток, багато часу. :)

Не скажу, що SEO це швидко! Але SEO - це цікаво. Це робота з новими платформами, постійний розвиток, курси з тонною інформації. Проте це мене ніколи не лякало, та й з креативом ніколи не було проблем. Найбільша мотивація - бачити як росте трафік ;) В планах завершити навчання та пройти сертифікацію до кінця року. 

Соціальні мережі: LinkedIn

ksenia chupryna

Ксенія Чуприна

Co-Founder/SEO specialist у GrandMa Agency

Роки в SEO: 4

Цікавий факт: Якось просували компанію фотографів і в один прекрасний день нам зателефонували і запитали, чи можливо зробити так, щоб було гірше? У нас занадто багато звернень.

Мій партнер займався SEO і я мимоволі почала вникати в деталі. Далі він вирішив масштабуватись, а я почала допомагати в дрібницях: зібрати семантику, сформувати мета-дані. І ось я вже веду самостійно проекти, вибудовую стратегію просування і т.д в рамках спільного бізнесу.

Ми хочемо зібрати команду однодумців і робити справжній крутий маркетинг. Погоня за десятком клієнтів - це не про нас. Краще вести 3 проекти, але робити це якісно. Ми – невелике затишне digital-агентство. Назва обрана не випадково: нам всім знайоме це приємне і тепле відчуття затишку з дитинства, коли ти проводиш вихідні у бабусі. Ось саме цим затишком ми хочемо поділитись з нашими клієнтами і командою.

70% нашої компанії – це жінки: не тільки копірайтери, але і програмісти, лінкбілдери, дизайнери. Якісний результат не залежить від статі. Я з радістю помічаю, як останнім часом жінки із задоволенням займають керівні посади, вибудовують успішну кар'єру, перестають боятися труднощів і входять в сферу IT.

Соціальні мережі: Facebook

oleksandra yuzvik

Олександра Юзвік

Керівник SEO-відділу у Rank Architects

Роки в SEO: 6

Цікавий факт: За освітою я -  дієтолог, спеціалізуюсь на спортивному харчуванні та водночас є фітнес-інструктором.

Вперше я стикнулася зі SEO під час стажування в е-комерції, що продає дієтичні плани. Спочатку я займалася працювала із клієнтами, писала статті, а потім - розробляла портал. Ми співпрацювали з іншою компанією, що займається позиціюванням, але тоді я була лише їх клієнткою. Проте, отриманий досвід (в основному, у копірайтингу) дозволив мені отримати роботу у SEO-агенції. 

Я починала як копірайтер, а потім, завдяки своєму бажанню розвиватись, отримала свої перші проєкти. Через декілька років мені захотілося нових викликів, і ось я обіймаю посаду Керівника SEO-відділу у Rank Architects, де у мене є можливість вести міжнародні проєкти, зосереджуватись на технічному аналізі сайтів та працювати над автоматизацією SEO-діяльності. У майбутньому я хотіла б більше зосередитись на використанні Python у SEO для аналізу слів або on-site чинників.

Звичайно, за останні декілька років з'явилося багато IT-тренінгів, курсів та стажувань, присвячених жінкам, що вже є позитивним сигналом. Я також задоволена інтересом до таких починань. Щоразу все більше жінок йдуть працювати не лише у SEO, але й в IT-галузь загалом.

Соціальні мережі: LinkedInFacebook

anastasia yurchenko

Анастасія Юрченко

Seo junior у UAATEAM

Роки в SEO: 1

Цікавий факт: Люблю все розкласти все по своїх місцях, робота дозволяє насолодитися цим вдосталь. 

Випала нагода пройти SEO курси і я просто закохалася! Зараз займаюся оптимізацією сайтів в е-комерції. Планую прокачати свої навички до рівня middle-спеціаліста найближчим часом.

Мене тішить той факт, що поступово розвіюється міф про те, що тільки чоловіки можуть бути хорошими технічними фахівцями. 

Соціальні мережі: LinkedInFacebook


Наша команда з WhitePress RU також підготувала статтю про 100 SEO-спеціалісток СНД

 
Ваші коментарі (2)
Редакція WhitePress має право видаляти коментарі, які ображають інших людей, містять нецензурну лексику або не стосуються теми обговорення.

Адміністратором персональних даних є компанія WhitePress. Ваші персональні дані опрацьовуються з метою надання обраної послуги, а також для маркетингових цілей компанії WhitePress і пов’язаних із WhitePress осіб і організацій, зацікавлених у рекламуванні власних товарів чи послуг. Маркетингова мета бізнес-партнерів WhitePress охоплює, серед іншого, комерційну інформацію про конференції та навчання, пов’язані з контентом, опублікованим у вкладці Бази Знань. 

Правовою підставою для опрацювання Ваших персональних даних є: необхідність виконання договору, у якому користувач є стороною (ст. 6 п. 1 літ. b GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»), і законна мета, яку переслідують Адміністратор і його партнери (ст. 6 п. 1 літ. а GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»).

Користувачі мають такі права: право запитувати доступ до своїх даних, право виправляти їх, право видаляти дані, право обмежувати опрацювання та право на передачу даних тощо. Докладніше про опрацювання Ваших особистих даних, зокрема про Ваші права, див. нашу Політику конфіденційності.

Читати все
  • Павел Главный

    Знакомые лица)

    2021-03-10, 13:32
  • Paulo Alberto José

    Impressive! Let me follow them all to learn something. ?
    I loved it.

    money4you.medium.com

    2021-03-08, 01:18

Адміністратором персональних даних є компанія WhitePress. Ваші персональні дані опрацьовуються з метою надання обраної послуги, а також для маркетингових цілей компанії WhitePress і пов’язаних із WhitePress осіб і організацій, зацікавлених у рекламуванні власних товарів чи послуг. Маркетингова мета бізнес-партнерів WhitePress охоплює, серед іншого, комерційну інформацію про конференції та навчання, пов’язані з контентом, опублікованим у вкладці Бази Знань. 

Правовою підставою для опрацювання Ваших персональних даних є: необхідність виконання договору, у якому користувач є стороною (ст. 6 п. 1 літ. b GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»), і законна мета, яку переслідують Адміністратор і його партнери (ст. 6 п. 1 літ. а GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»).

Користувачі мають такі права: право запитувати доступ до своїх даних, право виправляти їх, право видаляти дані, право обмежувати опрацювання та право на передачу даних тощо. Докладніше про опрацювання Ваших особистих даних, зокрема про Ваші права, див. нашу Політику конфіденційності.

Czytaj całość
Рекомендовані статті