Переадресація – 301 та інші: які вони і як ними користуватись?

У статтях, соціальних мережах та дискусіях на форумах чимало говориться про різні типи переадресації. Переадресація 301 є наче панацеєю для усіляких бід, які можуть трапитись із вашим сайтом. Покарання від Google? Переадресація. Нова версія сайту з іншим типом адресації? Переадресація. Покращення позицій підсторінок? Переадресація. Але що таке переадресація...?
Понад 12300 порталів, 12000 інфлюенсерів та 60 копірайтерів. Одна платформа.
Реєстрація

Що таке переадресація і як її застосовувати?

Чи може трапитися щось гірше, аніж перенесення до нового місця вашої улюбленої кав’ярні чи іншого закладу, до якого ви ходите щодня? І що гірше – ви не знаєте куди саме! Жодного знаку, жодної інформації – нічого! Міхал Садовскі, власник Brand24, точно міг би поділитись своїм досвідом у цьому аспекті.

Що спільного має кав’ярня з Інтернетом та SEO? Інтернет-користувачів так само може спантеличити раптове зникнення вашого сайту, на якому завжди за адресою XYZ знаходився певний потрібний їм контент. Більше його тут немає, замість інформації є лише повідомлення: „Такого сайту не існує”. Подібно може дезорієнтуватись також GoogleBot, котрий муситиме заявити про відсутність інформації за попередньою адресою. Це може вплинути на видимість сайту в результатах пошуку.

Що можна зробити, щоб користувачі не відчували себе загубленими? Достатньо розмістити картку з написом „ми знаходимось на сусідній вулиці”. У випадку вебсайту необхідно скористатись переадресацією.

Давайте, однак, залишимо кав’ярневі аналогії осторонь.

Володіючи вебсайтом, рано чи пізно ви стикнетесь з проблемою перенесення даних/інформації з однієї адреси на іншу. Можливо вам потрібно буде змінити домен або ж просто перенести підсторінку.

Незалежно від причини, варто подбати про безперервність доступу до інформації – припускаючи, що варто. Як перевірити чи варто?

Google Analytics

Входимо до облікового запису Google Analytics та переходимо до звіту Behavior (Поведінка). Після цього обираємо опцію Overview (Огляд), і в таблиці справа вибираємо ‘view full report’ (переглянути повний звіт).

Після натиснення перед вами з’явить більша таблиця з більшою кількістю даних. Найважливішим тут є поле пошуку. Сюди можна вставити адресу сайту, що підлягає перенесенню, та перевірити чи потрібна підсторінка генерує який-небудь трафік.

Може виявитись, що підсторінка, яку ви плануєте перенести, генерує приблизно 10 переглядів при загальній кількості переглядів у 1 млн. У такому разі можна впевнено припустити, що переадресація не знадобиться.

Однак, щоб бути впевненим щодо необхідності застосування переадресації, можна провести ще один тест:

Majestic SEO

Навіть безкоштовна версія облікового запису Majestic дозволить вам дізнатись, чи варто робити переадресацію. Якщо виявиться, що ваша підсторінка не генерує трафік, але містить багато посилань, можна розглянути варіант переадресування такої адреси на підсторінку з подібною тематикою або на головну сторінку. Завдяки цьому отримані посилання не будуть втрачені, а вага сайту майже не зміниться.

Якщо адреса взагалі не містить вхідних посилань, застосування переадресації може бути недоцільним.

Комплексна переадресація

Очевидно, що при виконанні переадресації з, наприклад, старої версії сайту магазину на нову, найімовірніше виявиться, що не варто зосереджуватись на окремих підсторінках, але найкраще відразу перекерувати усе зі старої адреси на нову.

При переадресації старих адрес магазинів на нові часто застосовується перекерування старих підсторінок продукту на нові підсторінки тої самої категорії. Завдяки цьому власник магазину може бути впевненим, що користувачі потраплять на підсторінку, максимально подібну за змістом до тієї, яку вони шукали. Це добре рішення, особливо у випадку великих сайтів, коли немає впевненості, що можна виконати преадресацію 1 : 1, при якій одна стара підсторінка з продуктом направляє до однієї нової підсторінки з тим самим продуктом.

Чим конкретно є переадресація?

Переадресація – це спосіб, за допомогою якого вебсервер сайту, що переглядається, інформує ваш браузер про необхідність переходк на іншу адресу з метою отримання доступу до змісту. Є декілька способів виконання переадресації. Найпопулярнішим є редагування файлу .htaccess, до якого необхідно внести відповідні правила.

Переадресації можна поділити відповідно до коду, надісланого сервером до браузера.

Переадресація 301 (Постійне перенесення) – найпопулярніший спосіб переадресування. Переадресація трактується роботами Google таким чином: ‘зміст був доступний за адресою А, але відтепер буде доступним лише за адресою Б’. За цього типу переадресації зміст доступний в результатах пошуку лише під однією цільовою адресою. Ця переадресація буде вдалим рішенням для, наприклад, усунення дублювання контенту. Найчастіше користувачі навіть не помічають, що відбулось переадресування, оскільки цей процес відбувається ще перед завантаженням якого-небудь файлу, пов’язаного із сайтом.

Переадресація 302 (Found) є дуже подібною до переадресації 301. Основна відмінність полягає у тому, що роботи-індексатори трактують цей тип переадресації як „тимчасовий”. Це означає те, що в індексі браузера міститься як стара, так і нова адреса. З пункту бачення користувача помітити момент зміни адреси важко.

Популярні переадресації 301

Дуже часто з’являються запитання про те, як переадресувати сторінку з версії „без www” на „з www” або навпаки. Це, звісно, пов’язано з видимістю сайту в результатах пошуку і чудово доповнюється опцією обрання основного домену в Google Search Console.

Переадресація домену з "з www" на "без www":

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.example.com [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://example.com/$1 [L,R=301]

Переадресація домену з "без www" на "з www":

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^example.com [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.example.com/$1 [L,R=301]

Ці переадресації будуть особливо корисними для власників сайтів, котрі хочуть мати свій вебсайт під однією конкретною адресою та вберегтись від непотрібного дублювання змісту.

Переадресація однієї підсторінки до іншої:

RedirectMatch 301 /category/file.php http://example.com

Альтернативи для переадресації у файлі .htaccess:

Може трапитись, що ви не матимете можливості редагувати файл .htacces. В такому разі можна скористатись іншим способом переадресування користувача та роботів Google на нову адресу:

 

Переадресація за допомогою PHP

Файлу index.php або іншим файлам, що відповідають за показ змісту, необхідно присвоїти якнайвище значення коду:

<?php
header("Location: http://example.com/index.php");
die();
?>

Це забезпечить перенаправлення користувача та роботів Google на нову адресу.

 

 

Переадресація за допомогою JavaScript

Для здійснення переадресації за допомогою JavaScript достатньо додати на сайті простий код:

<script type="text/javascript">
window.location = "http://www.example.com";
</script>

Як перевірити тип переадресації?

Щоб визначити спосіб переадресування певного сайту, достатньо скористатись інструментом для „підслуховування” за сайтом. Найпростішим є https://websiteadvantage.com.au/Response-Redirect-Header-Checker#heading-ToolResult. Достатньо ввести адресу – і ви отримуєте результат тесту.

 

Внизу вказано код переадресації – у цьому випадку 301.

Інформація для пошукових роботів Google

Не завжди переадресація має бути видимою для користувачів. Іноді достатньо повідомити роботів-індексаторів про доступність контенту за іншою адресою. Таке рішення є вдалим при наявності того самого контенту у декількох різних місцях (навіть поза сайтом), коли ви хочете вказати Google на джерело з вашим контентом. Для такий цілей варто використовувати канонічний теґ (canonical tag), що дозволяє вказати джерело контенту за допомогою відповідного теґа в частині <head> сайту. Канонічний теґ є свого роду переадресацією для роботів-індексаторів.

Однак варто пам’ятати, що роботи-індексатори можуть, але не мусять брати до уваги правил, що містить цей теґ.

Приклади застосування канонічного теґу:

Той самий сайт з описом продукту має динамічні URL-адреси залежно від сесії користувачів і/або їх пошукових вподобань.

https://www.example.com/products?category=dresses&color=green

https://example.com/dresses/cocktail?gclid=ABCD

https://www.example.com/dresses/green/greendress.html

Система блогу автоматично зберігає різні URL-адреси, коли ви розміщуєте той самий запис в різних секціях.

https://blog.example.com/dresses/green-dresses-are-awesome/

https://blog.example.com/green-things/green-dresses-are-awesome/

Ваш сервер налаштований таким чином, щоб представити той самий вміст для сайтів піддомену www та протоколу http.

http://example.com/green-dresses

https://example.com/green-dresses

http://www.example.com/green-dresses

Контент, котрий ви розміщуєте на цьому блогу для поширення на інших сайтах, частково або повністю реплікується на інших сайтах.

https://news.example.com/green-dresses-for-every-day-155672.html (запис після поширення)

https://blog.example.com/dresses/green-dresses-are-awesome/3245/ (оригінальний запис)

Джерело: https://support.google.com/webmasters/answer/139066?hl=en (Інформація російською – тут)

Чого варто остерігатись?

Необхідно зважати на на переадресацію, котра насправді не є переадресацією. Іноді непрофесійним вебмайстрам спадає на думку „чудова” ідея здійснення переадресації шляхом завантаження вмісту нового сайту до фрейму iframe. Якщо у вас є підозри, що переадресація працює неналежним чином, перевірте код сторінки на наявність фрейму.

Підсумок

Переадресація – це потужний інструмент, котрий варто використовувати з самого початку функціонування вебсайту. Існують чутки, що переадресацію 301 можна використовувати для позиціювання. Однак за цією інформацією вам слід звертатись до вашого знайомого лінкбілдера.

 

Ваші коментарі (0)
Редакція WhitePress має право видаляти коментарі, які ображають інших людей, містять нецензурну лексику або не стосуються теми обговорення.

Адміністратором персональних даних є компанія WhitePress. Ваші персональні дані опрацьовуються з метою надання обраної послуги, а також для маркетингових цілей компанії WhitePress і пов’язаних із WhitePress осіб і організацій, зацікавлених у рекламуванні власних товарів чи послуг. Маркетингова мета бізнес-партнерів WhitePress охоплює, серед іншого, комерційну інформацію про конференції та навчання, пов’язані з контентом, опублікованим у вкладці Бази Знань. 

Правовою підставою для опрацювання Ваших персональних даних є: необхідність виконання договору, у якому користувач є стороною (ст. 6 п. 1 літ. b GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»), і законна мета, яку переслідують Адміністратор і його партнери (ст. 6 п. 1 літ. а GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»).

Користувачі мають такі права: право запитувати доступ до своїх даних, право виправляти їх, право видаляти дані, право обмежувати опрацювання та право на передачу даних тощо. Докладніше про опрацювання Ваших особистих даних, зокрема про Ваші права, див. нашу Політику конфіденційності.

Читати все
  • До цієї статті ще немає коментарів.

Адміністратором персональних даних є компанія WhitePress. Ваші персональні дані опрацьовуються з метою надання обраної послуги, а також для маркетингових цілей компанії WhitePress і пов’язаних із WhitePress осіб і організацій, зацікавлених у рекламуванні власних товарів чи послуг. Маркетингова мета бізнес-партнерів WhitePress охоплює, серед іншого, комерційну інформацію про конференції та навчання, пов’язані з контентом, опублікованим у вкладці Бази Знань. 

Правовою підставою для опрацювання Ваших персональних даних є: необхідність виконання договору, у якому користувач є стороною (ст. 6 п. 1 літ. b GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»), і законна мета, яку переслідують Адміністратор і його партнери (ст. 6 п. 1 літ. а GDPR та ст. 11 ЗУ «Про захист персональних даних»).

Користувачі мають такі права: право запитувати доступ до своїх даних, право виправляти їх, право видаляти дані, право обмежувати опрацювання та право на передачу даних тощо. Докладніше про опрацювання Ваших особистих даних, зокрема про Ваші права, див. нашу Політику конфіденційності.

Czytaj całość
Рекомендовані статті